Na een lange voorbereiding op het seizoen, zijn we op zondag 19 september gestart met onze eerste wedstrijd van de competitie in de Eredivisie. Thuis in De Rijnsloot wisten we een puntje af te snoepen van DSVD, door een flinke achterstand weg te werken en op gelijkspel te komen. De vreugde van de eerste punten in de Eredivisie waren goed te merken! De weken die daarna volgden waren echter pittig. We verloren een hoop wedstrijden op een rij, wat voelde als een tegenslag. Echter hebben we nooit de handdoek in de ring gegooid. Als team zijn we blijven knokken, mede voor onze Cothens supporters. We denken dat ook jullie hebben gezien hoe ons spel door het seizoen heen is verbeterd en hoe iedereen individueel stappen heeft gemaakt. Gelukkig volgde er ook een reeks met goede wedstrijden, richting het eind van het seizoen. In een korte periode werden 6 punten behaald. Met de winst op BFC, V&L en Borhave stegen we niet alleen op de ranglijst, maar ook ons zelfvertrouwen steeg. Als kers op de taart pakten we op karakter een punt tegen de dames van Quintus. Hierdoor eindigden we uiteindelijk op plek 9 van de ranglijst. Een knap resultaat voor het eerste echte jaar in de Eredivisie. Hierdoor zijn we, in combinatie met het afhaken van Borhave, zeker van handhaving in de Eredivisie. We hebben een leerzaam seizoen gehad en zijn blij met de kansen die we in het team hebben gekregen. We zullen ons uiterste best doen om ook de laatste twee wedstrijden een goed resultaat neer te zetten!

Groetjes Rinske en Renée