Vandaag de eerste wedstrijd van een heuse tweeluik met LHV uit Leusden.
Deze editie vond plaats in de Rijnsloot waar de opzwepende muziek uiteraard voor de wedstrijd weer uit de boxen galmde. We wisten op voorhand door vooruit gekregen informatie dat onze tegenstander van vandaag een goed potje konden handballen. Alles moest dus kloppen vandaag om een goed resultaat neer te zetten. Uit psychologisch oogpunt hadden de coaches daarom besloten voor vandaag kleedkamer 1 en 2 toe te eigenen om zo wat extra spirit te creëren.

Na de voorbespreking waar de koppeltjes weer onderling waren bepaald konden we aan de gang met onze uitgebreide warming up. Wederom vandaag een scheidsrechter van dames 1 dus alle ingrediënten waren aanwezig om er een mooi spektakel van te maken voor het mede in grote getallen aanwezige publiek en dat geschiedde.

Na het winnen van de tos en een oorverdovende yel mochten we de wedstrijd beginnen. De eerste aanval werd afgeslagen waarna de bal snel achter het net van onze keepster lag. Deze schade werd in de volgende aanval direct weer recht getrokken. De eerste helft ging goed op en neer met aan beide kanten goede aanvallen en dito verdedigingswerk.
We waren deze dag duidelijk aan elkaar gewaagd en dat was leuk en spannend om te zien. Bij het rustsignaal stond er daarom ook maar een nipte voorsprong van 5-4 op het scorebord voor de groene Tijgers uit Cothen.

Tijdens de rust waar de nodige complimenten op zijn plaats waren voor het goede samenspel en het opvolgen van de vooraf gemaakte afspraken konden we even op adem komen. De tweede helft begon LHV de wedstrijd en bleven we aan elkaar gewaagd. Stiekempjes liepen we wel langzaam uit waarbij na het verlossende fluitsignaal een eindscore van 12-7 op het scorebord stond.

Meiden wat hebben jullie vandaag kei en keihard gewerkt voor elkaar en met elkaar. Vandaag viel alles op zijn plaats en wanneer jullie dit voort kunnen zetten gaan we nog mooie tijden met elkaar tegemoet. Over twee weken wacht LHV alweer maar dit keer in Leusden en gaan we zien of we deze mooie lijn voort kunnen zetten.

Vooraf beloofd dat jullie wederom een traktatie kregen bij goed resultaat dus die schuld is eveneens ingelost.

Bij de wedstrijd van de C na ons werden de punten ook met vrouw om vrouw verdedigd dus alle punten bleven vandaag weer in Cothen.
Tot de volgende.