Zondag 6 februari was voor dames 2 de eerste én tevens laatste keer dat zij in 2022 een wedstrijd speelde. Toen werd in Baarn tegen HCLB DS1 gespeeld waarbij de punten door Fortissimo na een 17-20 overwinning meegenomen werden naar Cothen.

Toen werd het even stil én hadden we nog steeds te maken met een ‘niet nader te noemen pandemie’ waardoor het voorgenomen programma per week verassingen opleverde voor iedereen. Maar vandaag, zondag 13 maart, was het dan weer zover en werd het thuis opgenomen tegen het Amsterdamse VOS DS1. Half december was dat de laatste tegenstander van Fortissimo en in Amsterdam werd toen nipt gewonnen met 22-25.

Nadat het eerste doelpunt gemaakt werd door VOS maakte Fortissimo duidelijk dat het niet van plan was enige hoop op punten te geven en pakte de voorsprong. Tóch bleef VOS op tempo spelen, bleven ze gretig en geconcentreerd, scoorde makkelijk vanaf de 9 meter én gaven de Cothense dames, tot de laatste minuut, zeker niet de indruk dat ze zich bij en evt verlies wilde neerleggen.

Zo’n 10 minuten voor het einde van de wedstrijd was Fortissimo het even kwijt en konden de Amsterdammers dan ook tot een verschil van 2 naderen, maar al gauw herpakte de thuisploeg zich en zorgde snel voor een veilige afstand kwa doelpunten om de wedstrijd uit te spelen.

Eindstand 27-20 en hiermee is Fortissimo DS2 nog steeds het enige ongeslagen team in de race om het kampioenschap in de 2e klasse met 20 punten uit 10 wedstrijden!

Vooralsnog in het programma van dames 2 gepland als onderstaand:

• Dinsdag 22 maart  Nijenrodes DS1 – Fortissimo DS2  19.45 uur, Breukelen
  • Zondag 27 maart        HMS/Achilles DS1 – Fortissimo DS2        12.00 uur, Utrecht
  • Zondag 10 april          Fortissimo DS2 – HV Fidelitas DS1           13.30 uur, Cothen
  • Zondag 24 april          RKDES DS2 – Fortissimo DS2                    13.10 uur, Kudelstaart
  • Zondag 1 mei            Fortissimo DS2 – Havas DS2                     12.00 uur, Cothen
  • Zondag 8 mei              Fortissimo DS2 – Celeritas DS1                 13.00 uur, Cothen