Jawel de overheid was ons gunstig gezind deze week, we mochten weer onze wedstrijden spelen in competitieverband.
Door de nodige personele problemen van diverse aard hadden we vandaag maar 5 eigen teamspelers en dat met een groep van 11 wat ons een krappe bezetting opleverde. Maar doordat er twee spelers uit de F en twee uit het andere E team mee wilde doen konden we deze zaterdag toch nog goed voor de dag komen. Meiden en jongeman nog bedankt voor jullie inzet.

Omega was deze speelronde onze tegenstander maar doordat de eigen zaal niet beschikbaar was moest er worden uitgeweken naar sporthal de Waterlelie in Nieuwegein. Bij aankomst waren de Michael Jordans, Scottie Pippens en Magic Johnsons van de deze tijd een lekker balletje aan het gooien in de basket. Jawel we waren beland op een basketbal veld zonder extra lijnen om te kunnen handballen. Onze tegenstander was hier ook even beduusd van zeker toen ook nog eens bleek dat er geen handbal doelen voor handen waren. Na hoogberaad waarbij de diverse opties besproken werden waaronder spelen in onze vertrouwde Rijnsloot bleven we in deze sporthal met matten tegen de muur en een denkbeeldige cirkel als linie om te gooien.

Bij aanvang van de wedstrijd waren we hier behoorlijk van onder de indruk want we waren erg zoekende om in het spel te komen. De eerste helft van de wedstrijd ging gelijk op maar doordat onze tegenstander wat beter was in de afronding stond het met rust 9-7 in het voordeel van Omega. Na het nuttigen van wat Cothens wonderwater begonnen we goed aan de tweede helft en konden we de achterstand redelijk snel wegwerken en zelfs uitbouwen tot een score die in ons voordeel kwam.
Deze voorsprong gaven we niet meer uithanden waardoor er een uiteindelijke score van 16-20 in Cothens voordeel over de streep werd getrokken.

We zijn in ieder geval weer een ervaring rijker door deze wedstrijd gespeeld te hebben onder het motto denk in oplossingen in plaats van problemen. Hierdoor kon het meegereisde publiek toch nog deze uiteindelijk verdiende overwinning zien en mogen we trots op onszelf zijn dat we ons uiteindelijk niet uit het veld hebben laten slaan door de onverwachte situatie.

Volgende week zaterdag ‘s avonds in de Rijnsloot wacht alweer de volgende tegenstander namelijk Voice uit Nijkerk. Een ding weten we dan zeker we hebben tegen deze tegenstander in ieder geval geen last van de gladde vloer zoals we die in Nijkerk wel hadden. We gaan in ieder geval dan ons best doen om de punten in Cothen te houden.