Beste leden en ouders / verzorgers van leden.

Op 25 januari hadden we weer een persconferentie, de versoepelingen waar menigeen op wachtte zijn doorgevoerd. Maar de boodschap over het naleven van de herziene maatregelen is een item die regelmatig tijdens de persconferentie ter sprake kwam en waar we als club scherp op moeten zijn. De onderstaande maatregelen aangepast naar de huidige situatie en zijn in overeenstemming met NHV (of strikter), zie hiervoor:www.handbal.nl.

Uiteraard zijn wij als vereniging opgelucht dat de competities voor de breedtesport weer opgestart gaan worden en dat we weer publiek mogen ontvangen op de tribunes en kantine.

Weliswaar moeten we nog een verplichte 1,5 meter afstand houden ten opzichte van elkaar en dient er bij verplaatsingen binnen de accommodatie een mondkapje gedragen te worden voor eenieder vanaf 13 jarige leeftijd.

De maatregelen volgen hieronder:

Maatregelen horeca

• Bij het betreden van de accommodatie (ingang via de kantine) geldt dat iedereen vanaf 13 jaar verplicht is om een coronatoegangsbewijs te tonen om gebruik te kunnen maken van de sportkantine. Dit geldt ook als je naar de sporthal gaat voor een wedstrijd. Iedereen komt en verlaat de accommodatie via de kantine, dus vandaar;
  • Een vaste zitplaats is verplicht op de daarvoor aanwezige stoelen en barkrukken. Dit mag ook een zitplaats aan de bar zijn.
  • Bezoekers houden 1,5 meter afstand van elkaar. Het meubilair mag niet verschoven worden i.v.m. de verplichte afstand.
  • Bij verplaatsingen in de kantine dient men een mondkapje te dragen vanaf 13 jarige leeftijd.
  • De sportkantine is vanaf 22.00 uur doordeweeks en in het weekend dicht, publiek moet de accommodatie om 22.00 uur uiterlijk hebben verlaten.

Wedstrijden

• Algemeen: iedereen dient een CTB te overhandigen, al bij binnenkomst van onze accommodatie. Wij maken hierop GEEN uitzonderingen (speler, staf, begeleiding of scheidsrechter moeten ook CTB overhandigen).
  • Publiek is welkom, maar alleen op de tribunes. Staanplaatsen achter de tribunes zijn NIET toegestaan.
  • Dames 1 wedstrijden:
    • De bezetting van de wedstrijden van DS1 is 1/3 van de capaciteit en bedraagt 30 zitplaatsen.  Hiervan is een deel voor eigen publiek en een deel voor het bezoekende team.
    • Voor wedstrijden van DS1 geldt RESERVEREN via het reserveringsysteem (emailadres: reserveringen@hvfortissimo.nl). zie hiervoor de nadere berichtgeving op onze site.
    • Op de tribunes dient 1,5 meter afstand te worden aangehouden tussen personen (uiteraard met uitzondering van leden van 1 huishouden). De aanwezige corona coördinatoren wijzen u naar uw plek en houden toezicht.
  • Amateurwedstrijden:
    • Voor overige wedstrijden is publiek welkom met aanvullende maatregelen dat er 1,5 meter afstand wordt gehouden van elkaar op de tribunes.
  • Na de wedstrijd verzoeken wij eenieder om plaats te nemen in de kantine zodat de volgende bezoekers plaats kunnen nemen.

Algemene uitgangspunten

• Blijf thuis bij (milde) klachten zoals een verkoudheid en of koorts en laat jezelf dan testen.
  • Was vaak de handen en desinfecteer deze, binnen de club zijn hier ook de voorzieningen.
  • Neem de gebruikelijk veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.
  • Geef elkaar de ruimte!

Wij vragen wederom jullie medewerking en hulp in deze maatregelen zodat we hopelijk bij het volgende weegmoment vanuit de overheid over 3 weken geen zaken hoeven terug te draaien en onze vrijwilligers hun taak ook goed kunnen doen.