Inmiddels is dames 2 alweer 4 weken onderweg in de competitie; na 2 thuis- en 2 uitwedstrijden is het Cothense team wel goed onderweg met de volle punten uit 4 wedstrijden.

In de eerste 2 wedstrijden pakte Fortissimo de punten op een redelijk makkelijke wijze; de focus lag op snel spel vanaf het begin waardoor de tegenstander alle zeilen zou moeten bijzetten om te volgen. Dat ging tegen Fidelitas best goed, maar tegen RKDES thuis ging dit al we wat moeizamer. Bij rust was in beide gevallen nog geen veilige (af-)stand bereikt, dus moesten de dames in de tweede helft dezelfde speelwijze voortzetten. Een goede voorbereiding met veel focus op conditie blijkt de sleutel in beide wedstrijden. 4 punten uit 2 wedstrijden tegen Fidelitas en RKDES.

Afgelopen week was streekgenoot Celeritas in Bunnik de tegenstander. De eerste helft hier zou voor Fortissimo een goede voorbode moeten zijn voor een ruime overwinning, maar het liep anders… Celeritas gaf niet op en na rust herpakte het zich waardoor Fortissimo overrompeld én bijna overlopen werd; en 3-11 voorspring werd, met nog een paar minuten te gaan een 12-13 voorsprong. Op t tandvlees zorgde Fortissimo er toch voor dat de punten uiteindelijk mee zijn gegaan naar Cothen. Na vorige speelronde deelde Fortissimo dan de stand op de ranglijst kwa punten met HMA/Achilles, echter op doelsaldo staan zij bovenaan.

Dan vandaag; het treffen tegen de huidige nummer 1 HMA/Achilles. Na een klein psychologisch spelletje vooraf aan de wedstrijd over speelhelft en wisselen, waren beide partijen in de eerste helft zeer aan elkaar gewaagd. De Cothense formatie liet zich soms iets teveel leiden door de Utrechters waardoor ze niet voor de volle 100% zichzelf waren. In rust (stand 8-8) was er even bij Fortissimo tijd voor berusting én reorganisatie; verdedigend stond het goed, maar aanvallend moest er meer gevaar komen.

De tweede helft wist HMS halverwege wel een lichte voorsprong te pakken, maar heel lang duurde dit niet. Fortissimo was gedreven en speelde op safe en dit zorgde voor dé doelpunten op de juiste momenten. Maar beide teams doen echt niet voor elkaar onder, knokken met alles voor wat het waard is, maar uiteindelijk trekt HMS aan het kortste eind en gaat Fortissimo de belangrijke punten in eigen huis houden!

Voldaan en trots op het resultaat; optimale score na 4 wedstrijden; 8 punten en trots aan kop in de ranglijst!

Volgende week spelen wij weer een thuiswedstrijd; dan komt HCLB DS1 op bezoek; zij staan op dit moment 7e met 2 punten uit 3 wedstrijden. Publiek is helaas niet welkom in de hal ivm de corona-maatregelen, maar u kunt ons volgend via de livestream. Houdt onze instagrampagina (fortissimodames2) in de gaten voor de info.

Groet Dames 2