Na 5 seizoenen neemt Willem Jan Ruder afscheid van Fortissimo.

Willem Jan Ruder zal tot aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen nog actief blijven als hoofdtrainer van Dames 1 en zal daarna het stokje overdragen aan de nieuwe trainer.

Het bestuur is Willem Jan erg dankbaar voor zijn inzet en de enorme hoeveelheid energie die hij in de club en de dames heeft gestoken. We gaan uiteraard, wanneer dit weer mogelijk is, nog gepast afscheid nemen van Willem Jan.

Handbal Inside plaatste op 21 januari 2021 het volgende bericht:

Onder Ruder promoveerde Fortissimo een jaar geleden als runner-up van de eerste divisie naar het hoogste niveau van het land. Het eredivisieseizoen is door het NHV reeds stopgezet.

Op zoek
Doordat de promotie- en degradatieregeling niet meer van kracht is, komt Fortissimo ook na de zomer weer uit in de koningsklasse. Wel moet de Utrechtse formatie door de vertrekwens van Ruder op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer.

Ruder: “Het waren vijf mooie jaren. De promotie die in een bloedstollende wedstrijd tegen Kwiek zeker werd gesteld sis natuurlijk het hoogtepunt.”

Kansen
De technische mensen bij Fortissimo moeten aan de slag. Ook Ruder gaat kijken welke kansen op zijn pad komen.