Vanuit Fortissimo hebben we bij de Wijkse spelen op maandag 22 februari een handbalclinic verzorgd. De clinic werd gegeven op het buitenveld bij de Marienhoeve in Wijk bij Duurstede. We waren ruim van te voren aanwezig om alles op te bouwen zodat de kinderen direct om 12.00 uur konden starten.

Er waren ruim 200 kinderen aanwezig opgedeeld in 8 groepen. Naast handbal werd er onder andere een clinic voetbal, cheerleading en tik tok dansen gegeven. Omdat de groepen groot waren, hebben wij zelf de groepen in tweeën opgedeeld zodat we de kinderen voldoende aandacht konden geven. We begonnen met een warming up spel en gingen daarna over op vangen, gooien en richten. We hadden een tjoek en 2 goals tot onze beschikking dus we hebben de kinderen veel verschillende oefeningen kunnen laten doen.

We hebben veel enthousiaste kinderen wat bij kunnen brengen over de sport handbal. Het was een geslaagde dag waarbij we onze club hebben kunnen promoten. Er zaten een paar leuke talenten tussen, wie weet zien we deze kids nog eens terug bij de handbal!