Na de euforie van het behalen van de promotie naar de eredivisie was het gisteren tijd voor de kwartfinale in het bekertoernooi. Tegenstander Voorwaarts is een oude bekende van de ploeg uit Cothen. De ploeg uit Twello heeft twee meiden in de gelederen met een Fortissimo achtergrond, en strijdt in de degradatiepoule voor lijfsbehoud in de hoogste divisie.

De ploegen zijn in het begin aan elkaar gewaagd, maar komen moeizaam tot scoren. De dekkingen van beide teams staan goed en de keepsters stoppen aardig wat schoten. Toch is het Voorwaarts dat wegloopt bij de dames uit Cothen. Ook nu weer toont Fortissimo veerkracht en komt naarmate de eerste helft volgt steeds dichterbij. Toch is het Voorwaarts dat met een kleine voorsprong de rust in gaat. Ruststand 10-9.

Na rust zet Voorwaarts even aan en vergroot al snel het verschil naar 5 doelpunten. Fortissimo heeft moeite het net van de tegenstander te vinden en blijft continu achter de feiten aanlopen. Voorwaarts speelt de wedstrijd professioneel uit en wint met 27-19.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hadden op meer gehoopt, maar het zat er vandaag gewoon niet in. Het is jammer dat we een top seizoen niet af kunnen sluiten met een winstpartij, maar goed je kunt niet alles krijgen waar je op hoopt.”