Nog 2 wedstrijden winnen was vooraf het devies voor de ploeg uit Cothen. Zaterdag stond in Wateringen de wedstrijd tegen VENECO/VELO op het programma. VELO is veilig en kan vrijuit spelen. Fortissimo moet winnen om aanspraak te blijven houden op de tweede plaats. Genoeg ingrediënten voor het in grote getale aanwezige publiek om er eens goed voor te gaan zitten.

Fortissimo begint slordig aan de wedstrijd en hoewel de scores makkelijk vallen lukt het de ploeg uit Cothen maar niet om afstand te nemen van VELO. Toch blijven de dames uit Cothen altijd aan de goede kant van de score, zonder daar bovenmatig goed voor te hoeven handballen.
De ploeg uit Wateringen kampt met een aantal blessures en vakantiegangers waardoor de wisselmogelijkheden voor VELO beperkt zijn. Ruststand 9-13.

Na rust zet Fortissimo even aan en maakt al snel het verschil. Snelle aanvallen worden omgezet in makkelijke doelpunten en dan is het zaak om heel te blijven voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Zakelijk wordt de wedstrijd uitgespeeld en worden de punten mee naar huis genomen. Einduitslag: 16-32.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Dit soort wedstrijden moet je ook maar zien te winnen, onderschatting ligt vaak op de loer, gelukkig is iedereen bij de les gebleven en zetten we een goede uitslag neer.”

Scores: Maaike Janssen 7, Demi van de Bildt 2, Vivianne Hofman 2, Myrthe Mocking 2, Celine Vermaak 6, Anne de Wijk 1,Marcella Appel 1, Sophie Mocking 2, Bo van Oostrom 2, Amy Oostveen 7.

Zondag wacht de laatste wedstrijd in de reguliere competitie. Thuis neemt de ploeg uit Cothen het op tegen de kampioen van de eerste divisie PCA/Kwiek. De wedstrijd start om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot.