Vooraf was al duidelijk dat de wedstrijd tegen PSV een lastige zou worden. De ploeg uit het Lampegat vecht voor haar laatste kansen om de na-competitie te halen, en heeft elk punt nodig om dat te bewerkstelligen. Fortissimo loopt nog steeds vooraan in de ratrace voor de tweede promotieplek, winst is weer een stap voorwaarts, verlies betekend afhaken en toekijken. Genoeg ingrediënten voor een spannende pot handbal.

Dat blijkt ook wel uit de eerste minuten van de wedstrijd. Beide ploegen spelen nerveus en komen moeilijk tot scoren. Tot 4-4 gaat het gelijk op, maar dan geeft Fortissimo gas, het loopt in een keer weg naar een 4 doelpunten voorsprong. Het verschil van 3 à 4 doelpunten houdt de ploeg uit Cothen vast tot aan het einde van de eerste helft, ruststand 11-14.

Na rust is Fortissimo even de kluts kwijt en ziet het PSV in rap tempo dichterbij komen. Slordig spel en verkeerde keuzes zorgen ervoor dat PSV tot op 1 doelpunt nadert. Dat is het sein voor de ploeg uit Cothen om een tandje bij te zetten, en laat het zien dat het veerkracht kan tonen. Binnen no-time staat het verschil van 4 weer op het scorebord en laat Fortissimo de ploeg uit Eindhoven niet meer dichterbij komen. Naar het einde van de wedstrijd loopt het verschil zelfs op tot 12 doelpunten. Einduitslag 18-30.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Ondanks dat we wat mindere fases in de wedstrijd gekend hebben, zijn we blijven knokken. Dan zie je dat we heel ver kunnen komen, bouwend op onze goede verdediging kunnen we onze aanvallen goed opbouwen. Hoewel we hadden gedacht een lastige avond te krijgen viel dat, gelet op de uitslag, mee. Dit zonder PSV tekort te doen.”

Scores: Maaike Janssen 2, Demi van de Bildt 9, Vivianne Hofman 5, Myrthe Mocking 3, Celine Vermaak 2, Anne de Wijk 3, Bo van Oostrom 1, Amy Oostveen 3, Marcella Appel 1, Jamy de Gier 1.

Zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen de nummer 10 VENECO/VELO. De wedstrijd start om 20:30 uur in de Velohal te Wateringen.

PSV_DS1