DSVD_DS1_Amy

Na de wedstrijd tegen De Tukkers van afgelopen zaterdag stond gisteravond het bekerduel in de achtste finales van het vrouwen bekertoernooi op het programma. DSVD uit Deurningen was te gast in sporthal de Rijnsloot. De ploeg uit Deurningen is een gevreesde tegenstander voor Fortissimo, zelden werd er van DSVD gewonnen.

Fortissimo schiet fantastisch uit de startblokken, DSVD heeft in het begin van de wedstrijd geen schijn van kans. Via snelle en goed lopenede aanvallen bestoken de schutters van Fortissimo het doel van de Tukkers en dat resulteert als snel in een 4 doelpunten voorsprong voor de ploeg uit Cothen.
Daarna herpakt de ploeg uit Deurningen zich en sluipt langzaam maar zeker steeds dichterbij. Bij rust staan de ploegen op gelijke hoogte, ruststand: 14-14.

Na rust ontbrand de wedstrijd pas echt, de ploegen zijn erg aan elkaar gewaagd en de scores vallen om en om. Fortissimo kent een wat mindere periode en ziet DSVD een klein gaatje slaan, het publiek in sporthal de Rijnsloot gaat er nog eens achter staan en de Cothensen tonen veerkracht.
Een gestopt 7-meter zorgt voor de ommekeer, Fortissimo scoort drie keer achter elkaar en staat weer aan de goede kant van de score. In de laatste vijf minuten blijven de scores om en om vallen en een verlenging lijkt aanstaande.
Toch vind Fortissimo de kracht om wederom een gaatje te slaan, naar blijkt het definitieve gaatje want het gat van 2 doelpunten blijft op het scorebord. Einduitslag: 30-28.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hebben veerkracht getoond, ondersteund door super keeperswerk van Renate en Zoë, samen met een goede dekking hebben we vandaag het verschil kunnen maken. Wat ben ik trots op deze ploeg, het laat zien dat we enorm gegroeid zijn in de afgelopen periode, dit smaakt naar meer.”

Scores: Maaike Janssen 6, Demi van de Bildt 3, Vivianne Hofman 1, Myrthe Mocking 1, Celine Vermaak 2, Marcella Appel 2, Sophie Mocking 1, Bo van Oostrom 1, Amy Oostveen 13.
Komende zondag komt Aalsmeer naar Cothen, die wedstrijd wordt eveneens in sporthal de Rijnsloot gespeeld en start om 14:00 uur.

Foto: Eelco Schaap Photography

ADUN 20200212