De thuiswedstrijd tegen promovendus De Tukkers was geen probleem voor de dames uit Cothen, of de uitwedstrijd net zo makkelijk zou verlopen was nog maar de vraag. De Tukkers zijn thuis in Albergen moeilijk te kloppen en als het thuispubliek achter de ploeg zou gaan staan zou het toch wel eens een heet avondje kunnen worden.

Fortissimo schiet fantastisch uit de startblokken, De Tukkers hebben in het begin van de wedstrijd geen schijn van kans. Via snelle en goed lopende aanvallen bestoken de schutters van Fortissimo het doel van de Tukkers en dat resulteert als snel in een 4 doelpunten voorsprong voor de ploeg uit Cothen.
Toch komt er gedurende de eerste helft een beetje de klad in het aanvalsspel van Fortissimo, langzamerhand komt de ploeg uit Albergen terug in de wedstrijd en nadert de ploeg uit Cothen tot op 1 punt. Gelukkig zijn de Cothense goed bij de les en gaan de ploegen bij een stand van 13-16 rusten.

Na rust geeft Fortissimo meteen gas en loopt het verschil verder op, de Tukkers kunnen niet echt meer aanhaken en het verschil loopt langzaam verder op. Fortissimo houdt het tempo hoog en laat De Tukkers niet meer terug komen in de wedstrijd. Eindstand: 26-34.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hebben een degelijke wedstrijd gespeeld. Toch laten we in de eerste helft de ploeg uit Albergen te lang aanhaken, gelukkig hebben we voldoende kwaliteit in de ploeg om ook deze lastige uitwedstrijden te winnen.”

Scores: Maaike Janssen 4, Demi van de Bildt 4, Vivianne Hofman 1, Myrthe Mocking 1, Celine Vermaak 4, Anne de Wijk 1, Marcella Appel 4, Bo van Oostrom 2, Amy Oostveen 13.

Dinsdag staat de Achtste Finale van het bekertoernooi op het programma, dan komt DSVD naar sporthal de Rijnsloot in Cothen, de wedstrijd start om 20:00 uur. Zondag komt Aalsmeer naar Cothen, die wedstrijd wordt eveneens in sporthal de Rijnsloot gespeeld en start om 14:00 uur.