De wedstrijden tegen ZAP zijn eigenlijk altijd garantie voor een spannende strijd. In de afgelopen jaren was het geen uitgemaakte zaak wie er met de winst van door zou gaan. De ene keer was Fortissimo de sterkste, de andere keer ZAP. In de uitwedstrijd liep Fortissimo nog tegen een gevoelige nederlaag aan.

De wedstrijd ontbrand eigenlijk vrijwel meteen, het tempo ligt hoog en de ploegen scoren om en om. Balverlies wordt direct afgestraft en lang blijven de ploegen dicht bij elkaar. Toch is het Fortissimo dat langzaam wegloopt bij de ploeg uit Breezand.
De komst van Amy Oostveen geeft de ploeg uit Cothen nog meer slagkracht en via een aantal goed genomen 7-meters wordt de ruststand 15-11.

Na rust neemt Fortissimo onbewust gas terug en laat het ZAP weer terug komen in de wedstrijd. Een lange periode komen beide ploegen maar moeilijk tot scoren. Goed keeperswerk of slordig afronden zorgen ervoor dat het gaatje schommelt tussen de 2 en 3 doelpunten.
Pas na een time-out van Fortissimo is de ploeg uit Cothen weer op tijd volledig bij de les, en maken ze alsnog het verschil. Einduitslag 26-18.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Het was eigenlijk een kopie van de wedstrijd tegen Hercules, de eerste helft was prima, in het begin van de tweede helft zakken we teveel terug waardoor ZAP bij kon benen. Na de time-out spelen we als team en kunnen we het verschil maken.”

Scores: Maaike Janssen 4, Demi van de Bildt 1, Vivianne Hofman 5, Celine Vermaak 6, Jamy de Gier 1, Anne de Wijk 1, Sophie Mocking 1, Amy Oostveen 7.

Dinsdag volgt een bekerwedstrijd tegen Foreholte. Die wedstrijd begint om 20:00 uur in sporthal de Rijnsloot. Dan op zaterdag 11/1 spelen we wederom tegen Foreholte alleen dan in sporthal De Tulp in Voorhout. Die wedstrijd begint om 20:45 uur.