Na een weekje rust staat voor dames 3 de zesde wedstrijd op het programma op zondag 8 december. Het team reist af naar Leiden voor het treffen met de huidige nummer 3; Saturnus Leiden DS1.

Fortissimo mist deze wedstrijd hun vaste keepster Ciska, zieke hoekspeelster Dagmar én een coach. Maar de sfeer is goed en in de eerste helft blijkt dat Fortissimo de ploeg is die de wedstrijd regeert, zeker kwa tempo; beheerst en zuinig omgaan met de energie en aanvallen rustig opzetten. Na een kleine achterstand (6-3) in het begin van de eerste helft blijft de Cothense formatie bij. Met nog 6 minuten te spelen in deze helft komt de ploeg op gelijk hoogte en gaat met een gelijke stand de rust in.

De tweede helft heeft Saturnus het zichtbaar moeilijk met het beheersen van de wedstrijd; ze willen meer tempo spelen, maar het lukt ze niet hierin de leiding te nemen. Fortissimo pakt de gehele tweede helft steeds het punt voorsprong en laat de thuisploeg hard werken om steeds op gelijke hoogte te komen. Met nog 15 seconden te gaan en een stand van 24-24 is het Fortissimo die de laatste aanval inzet en hieruit op de laatste seconde de winnende treffer weet te maken. Dik verdiend!!

Met goede moed op naar volgende week; zondag 15 december in Cothen komt de nummer laatst op bezoek; B&B Healthcare/Hercules DS2 uit Den Haag. Aanvang 10.55 uur.