AalsmeerDS1_DS1

De wedstrijden tegen Aalsmeer zijn doorgaans een spannend schouwspel. De ploegen zijn vaak aan elkaar gewaagd en het is moeilijk te voorspellen wat de uitslag zal worden. Bij aankomst in de Bloemhof blijkt al snel dat Aalsmeer niet in zijn sterkste opstelling kan spelen. Blessures zorgen ervoor dat 3 basisspeelsters niet aan de start kunnen verschijnen.

In het begin ontlopen de ploegen elkaar niet zoveel, maar na verloop van tijd als er nog een basisspeelster uitvalt met een blessure lijkt de wedstrijd al wel gespeeld en loopt Fortissimo makkelijk weg bij de ploeg uit de Bloemenstad.
Waar in het verleden de concentratie nog wel eens afnam, blijft de ploeg uit Cothen scherp. Als Aalsmeer scoort is Fortissimo via snel spel er als de kippen bij om het verschil weer te maken. Uiteindelijk stopt de teller bij 22-34 en stijgt Fortissimo op basis van doelsaldo naar de 4de plek op de ranglijst, een punt achter de nummers 2 en 3.

Coach Willem–Jan Ruder na afloop: “Vooraf had ik gedacht dat we het moeilijker zouden krijgen, maar door alle blessures aan de kant van Aalsmeer hadden we een betrekkelijk makkelijke avond. Iedereen heeft weer gescoord en dat geeft aan hoe we in de breedte ervoor staan.”

De komende 2 weekenden speelt de ploeg uit Cothen thuis. Zondag 17 november eerst de topper tegen PSV, en dan op 24 november tegen VENECO/Velo, beide wedstrijden worden om 14:00 uur gespeeld in sporthal de Rijnsloot in Cothen.

Foto: KICKSFOTOS.nl