Houten_Fortissimo

Een Utrechtse derby, dat was lang geleden, toen speelden Nieuwegein en Fortissimo beide in de eerste/ere divisie. Dat waren altijd vermakelijke wedstrijden op het scherpst van de snede. Dat ligt al ver achter ons. Fortissimo is al jaren vast waarde in de eerste divisie en de andere clubs in de nabije regio spelen op Hoofdklasse niveau.
Het lot koppelde de Cothense ploeg aan de dames van Handbal Houten. De ambitieuze ploeg uit Houten wordt getraind door oud Fortissimo trainer Henny van der Vaart, en in zijn ploeg zitten een aantal dames die een verleden bij Fortissimo hebben. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een heet handbal avondje.

In het begin is het nog even aftasten voor beide ploegen. Het tempo in de wedstrijd wil maar niet op gang komen en beide ploegen hebben moeite het net te vinden. Dan zet Fortissimo aan en neemt het een voorsprong van 4 doelpunten, Houten klampt nog wel aan, maar ziet Fortissimo uiteindelijk verder weg lopen. Ruststand 11-22.

Het begin van de tweede helft laat een slordig Fortissimo zien, kansen worden niet afgemaakt en ballen komen niet waar ze moeten komen, Houten scoort daarentegen wel en snoept zo wat van de achterstand af. De dames uit Cothen zetten nog eenmaal aan en verhogen het tempo. De eindoverwinning komt daarmee nooit in gevaar. Einduitslag 26-42.

Een kwartier voor tijd wisselt de coaching staf Zoë Bron voor Renate Bakker, Bakker miste het handballen zo erg dat ze besloten heeft haar handbalschoenen weer uit het vet te halen en aan te sluiten bij de eerste divisionist. Zo heeft coach Ruder weer een volledige keepersbezetting.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Doordeweekse wedstrijden zijn altijd lastig, zeker een derby. Toch zijn we geen moment in gevaar geweest. Het is jammer dat we zo slordig zijn, anders had de uitslag nog wat hoger uit kunnen vallen. Verder hebben we een solide wedstrijd gespeeld en zijn we door naar de volgende ronde.”

Zaterdag 9 november neemt de ploeg uit Cothen het op tegen Aalsmeer. De wedstrijd tegen de dames uit de bloemenstad start om 20:45 uur in Sporthal de Bloemhof in Aalsmeer.

Foto: Handbal Houten