De ploeg van trainer/coach Ruder begon de thuiswedstrijd tegen E&O in de wetenschap dat de helft van de opbouwrij geblesseerd aan de kant zat. Lisa Bos is net geopereerd aan haar achillespees, Maaike Janssen had nog wat naweeën van de blessure die ze vorige week tegen Hercules had opgelopen en ook Kim Bernard kon niet spelen in verband met een voetblessure. Op voorhand leverde dat een behoorlijke puzzel op.

Het wedstrijdverloop gaf hetzelfde beeld als vorige week tegen Hercules. De ploegen geven elkaar geen strobreedte toe, en de doelpunten zijn schaars. Toch is het E&O dat brutaal de leiding neemt, en loopt weg naar een verschil van 2 doelpunten. Fortissimo hersteld zich wonderwel vrij snel en via 3 doelpunten op rij, neemt de ploeg uit Cothen weer een kleine voorsprong.
Di voorsprong komt de eerste helft niet verder in gevaar en dames uit Cothen zien zelfs kans die voorsprong iets te vergroten . Ruststand 11-9.

Fortissimo komt duidelijk beter uit de kleedkamer, via goed lopende aanvallen en trefzekere schutters loopt de ploeg uit Cothen ineens weg bij de Emmenaren. En zo ontstaat er halverwege de tweede helft een gaatje van 4 doelpunten. Beide ploegen blijven voor elke meter knokken en de doelpunten vallen in deze fase om en om.
Dan geeft Fortissimo nog een keer gas en loopt het uit naar een verschil van 7 doelpunten. De wedstrijd is dan gespeeld, het verzet van E&O is gestaakt en de ploeg uit Cothen speelt de wedstrijd professioneel uit. Einduitslag 26-20.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Ondanks dat we vandaag 60 minuten een beroep moesten doen op onze 3 opbouwers heeft de ploeg zich kranig verweerd. We zijn op deze manier tot veel in staat, en kunnen vaak handballend de juiste oplossingen vinden. Dat geeft veel vertrouwen voor de rest van het seizoen.”

Scores; Anne de Wijk 5, Celine Vermaak 4, Demi van de Bildt 5, Jamy de Gier 3, Marcella Appel 1, Myrthe Mocking 1, Sophie Mocking 3, Vivianne Hofman 1.

De eerstvolgende competitie wedstrijd is op aankomende zaterdagavond 28 september a.s. uit tegen ZAP en start om 20:00 uur in sporthal de Zwaluwenvlucht in Breezand.

Foto: Eelco Schaap