De ploeg van trainer/coach Ruder reisde met een goed gevoel richting de hofstad om tegen Hercules te spelen. In elke wedstrijd tegen de Haagse handbalsters is het altijd erg close maar de laatste wedstrijden werden wel altijd gewonnen. Dat dit geen garantie is voor de toekomst weet iedereen.

De wedstrijd gaat in het begin gelijk op, maar na een stroef begin neemt Hercules het heft in handen en loopt uit naar een 2 doelpunten voorsprong. Fortissimo is niet bij de les en laat de Haagsen te makkelijk scoren. Pas richting het einde van de eerste helft scoren de Cothensen de gelijkmaker, en dat luid een fase in waarbij beide ploegen gelijk op gaan.

Na de rust is het duidelijk dat Fortissimo voor de winst wil gaan. Doelpunt voor doelpunt loopt de ploeg uit Cothen weg, maar is niet in staat de dames uit de Hofstad definitief van zich af te schudden. Dan slaat het noodloot wederom toe. Bij een verdedigende actie moet Maaike Janssen geblesseerd het veld verlaten.
De ploeg uit Cothen is, net zoals vorige week, even van slag en ziet de voorsprong van 4 doelpunten teruglopen naar 1. Net op tijd herstelt de ploeg zich en trekt de overwinning over de streep. Eindstand 17-20.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Het was een zware wedstrijd, we moeten afwachten hoe het met de blessure van Janssen is. Toch zie je de veerkracht van de ploeg en het feit dat ze blijven knokken tot het einde, dat levert wederom 2 punten op.”

Scores; Anne de Wijk 2, Bo van Oostrom 2, Celine Vermaak 3, Demi van de Bildt 5, Maaike Janssen 5, Marcella Appel 1, Vivianne Hofman 2.

De eerstvolgende competitie wedstrijd is op aankomende zondagmiddag 22 september a.s. thuis tegen E&O en start om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot in Cothen.