Laatste wedstrijden staan vaak in het teken van afscheid. Afscheid van een turbulent jaar waarin er veel gebeurd is. Afscheid van speelsters, daar waar eerder Daimy van Dommelen al afscheid had genomen, nam nu het keepersduo afscheid.
Renate Bakker gaat zich focussen op haar maatschappelijke carrière en Patty van Rossum gaat voor een half jaar naar Curaçao om vrijwilligerswerk te doen.

De wedstrijd tegen Volendam stond ook in het teken van wie er het algeheel kampioenschap van de na-competitie zou halen. Bij winst of een gelijkspel zou Volendam met de prijs aan de haal gaan, bij verlies van de ploeg uit het Palingdorp stonden ZAP en Kwiek in de wachtkamer te trappelen.
Door afwezigheid van een handje vol speelsters ging de ploeg uit Cothen aangevuld met haar talentvolle A-meiden op pad.

Het begin van de wedstrijd ging nog gelijk op. Na een minuut of 20 zette Volendam een tandje bij en liep het makkelijk weg bij de ploeg uit Cothen. Het was niet dat Fortissimo geen vuist kon maken, slordigheden in spel van de Cothensen werden genadeloos afgestraft. Het verschil bij rust was opgelopen tot 10 doelpunten.

In de tweede helft zien we hetzelfde beeld. Fortissimo laat zien dat het zeker kan handballen. Volendam loopt niet meer zo makkelijk weg en de ploegen houden zich enigszins in balans. Mooie aanvallen wisselen zich af met slordig spel aan beide kanten. Toch komt de overwinning voor de ploeg uit Volendam nooit in gevaar. Einduitslag 37-24.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hebben goed partij geboden, uiteindelijk zie je dat de klasse van Volendam het verschil maakt. In mijn ogen de terechte winnaar van de na-competitie. Het was een bewogen jaar, maar we hebben laten zien dat we in de top van de eerste divisie thuis horen. Ik ben dan trots op het behaalde resultaat, en de A-meiden hebben vandaag laten zien dat we voorlopig in die top thuis horen. Nu 2 weken rust en dan gaan we ons voorbereiden op een nieuw seizoen.”