De laatste wedstrijd van het reguliere seizoen was ook tegen Volendam. De ploegen bleken, ondanks dat er niets meer op het spel stond, meer dan aan elkaar gewaagd. Met een einduitslag van 31-30 in het voordeel van de Volendamsen was het publiek de grote winnaar.
Gisteren stond de derde wedstrijd in de na-competitie op het programma, door het verlies van Volendam in de vorige speelronde tegen ZAP en de ambities die de ploeg heeft stond er gisteren wel het een en ander op het spel.

De ploeg uit Cothen was meer dan gemotiveerd om te laten wat zij toch in haar mars heeft. De afgelopen wedstrijden leek het maar niet te lukken en daar moest tegen Volendam verandering in komen. Dat leek in het begin niet helemaal te lukken, de ploeg uit Volendam scoorde makkelijker dan de ploeg uit Cothen en liep daarom ook makkelijk weg.
Het gat zou nooit groter worden dan 5 doelpunten, maar daarmee was Fortissimo eigenlijk altijd aangewezen op de achtervolging. Bij rust was het verschil nog maar 3 doelpunten, 10-13 in het voordeel van Volendam.

In de tweede helft zien we een heel ander beeld. Fortissimo laat zien dat het zeker kan handballen. Beetje bij beetje wordt de achterstand verkleind, maar als het gat 1 doelpunt is lukt het maar niet om de gelijkmaker te scoren.
Volendam blijft aan de goede kant van de score en met nog maar een paar minuten te spelen is het verschil weer teruggebracht naar 3 doelpunten in het voordeel van Volendam. Fortissimo zet nog een keer aan, en scoort met een schitterend vliegertje de 22-23. Met nog 30 seconden op de klok, proberen de Cothensen met man en macht de bal te veroveren, dat lukt maar op dat moment gaat ook de zoemer en is de wedstrijd afgelopen. Einduitslag 22-23.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Jammer dat we onszelf niet belonen met een punt (of meer). We hebben laten zien dat we wel degelijk iets te zoeken hebben in de na-competitie en dat geeft vertrouwen naar de komende wedstrijden.”

De volgende wedstrijden in de na-competitie staan gepland voor het paasweekend, eerst gaat de ploeg uit Cothen op bezoek bij ZAP in Breezand. De wedstrijd begint om 20:00 in sporthal Zwaluwenvlucht. Dan komt op 22 april PCA/Kwiek op bezoek in Cothen. Die wedstrijd begint om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot.