Wedstrijden tegen ZAP zijn eigenlijk altijd een spektakel. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd en zijn altijd bereid er een mooie wedstrijd van te maken. Zonder de nog steeds geblesseerde Myrthe Mocking en Celine Vermaak, en aan de blessurelijst toegevoegde Renate Bakker begon Fortissimo aan de wedstrijd.

Fortissimo begint niet scherp aan de wedstrijd. ZAP neemt al snel een voorsprong, en het duurt even voordat de dames uit Cothen de aansluiting kunnen vinden. Telkens als Fortissimo dichterbij komt, geeft ZAP wat extra gas en loopt het weer wat verder weg. Toch kunnen de dames uit Breezand niet echt een groot gat slaan, en blijft het verschil rond de 4 doelpunten hangen. Ruststand 11-15.

In de tweede helft zien we een heel ander beeld. Fortissimo heeft moeite het doel van ZAP te vinden, de dekking van de dames uit Breezand staat als een huis en is geen doorkomen aan. Aan de andere kant legt Fortissimo ZAP geen strobreedte in de weg en kan ZAP makkelijk weglopen bij de ploeg uit Cothen.
Niets lukt meer en het geloof in een goede afloop ebt langzaam weg bij de ploeg uit Cothen. ZAP daarentegen ruikt bloed en scoort er lustig op los. Zo eindigt de eerste wedstrijd van de nacompetitie voor Fortissimo in een sof. Tevens ziet het Vivianne Hofman uitvallen met een blessure aan haar pols. Onderzoek in het ziekenhuis moet uitwijzen hoe ernstig de blessure is.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hebben zaterdag niet laten zien waartoe we in staat zijn, zeer teleurstellend dat we op alle fronten zijn afgetroefd. De komende week moeten we ons herstellen en vooruit kijken naar de wedstrijd tegen Kwiek. Ook die wordt spannend.”

De eerstvolgende wedstrijd in de nacompetitie staat gepland op aankomende zaterdag 6 april a.s. uit tegen PCA/Kwiek. Het tijdstip van de wedstrijd is 19:30 uur in sporthal Tijenraan in Raalte.