Na de winst op Gemini en de uitslagen van de zaterdag, was het duidelijk dat winst in de wedstrijd tegen PCA/Kwiek noodzakelijk was om zicht te houden op de derde plek op de ranglijst. Voor PCA/Kwiek stond de derde periode op de verlanglijst, dus de belangen voor de wedstrijd waren groot.

Fortissimo had zijn huiswerk goed gedaan voor aanvang van de wedstrijd en dat kwam er in de eerste fase ook goed uit. De ploeg uit Cothen nam het heft in handen en liep door snelle aanvallen uit op de ploeg uit Raalte.
Kwiek had in het begin moeite om het doel van Fortissimo te vinden en dat resulteerde erin dat Fortissimo snel een voorsprong van maximaal 4 doelpunten kon nemen. Wie dacht dat een makkelijke middag zou worden in sporthal de Rijnsloot kwam bedrogen uit. De dekking van Fortissimo kreeg steeds minder grip op de aanvallers van Kwiek en zag dus de ploeg uit Raalte steeds dichterbij komen.
Bij rust was de voorsprong als sneeuw voor de zon verdwenen en keek Fortissimo tegen een minimale achterstand aan, Ruststand 13-14.

Na de rust scoren beide ploegen om en om en lijkt het een hele spannende wedstrijd te worden. Dan verslapt de dekking van de Cothense ploeg en heeft het pech in de afronding. Met 4 doelpunten op rij van Kwiek lijkt de wedstrijd gespeeld en als dan ook nog een 5 doelpunten achterstand op het scorebord staat lijkt het een verloren race.
Een time out zet iedereen weer op scherp en laat de ploeg uit Cothen zien dat het veerkrachtig is. Kwiek komt niet meer tot score en langzaam kruipt Fortissimo dichterbij. Helaas voor het talrijke Cothense publiek blijft de uitslag steken op 1 doelpunten en verliest Fortissimo met 24-25.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Tja jammer dat we de wedstrijd in 10 minuten uit handen geven, goed om te zien dat we dan toch de veerkracht tonen om terug te komen in de wedstrijd. En dan heel jammer dat we onszelf niet belonen met een punt. Dat hadden we gezien het verloop van de wedstrijd misschien wel verdient.”

Scores: Anne de Wijk 3, Bo van Oostrom 1, Daimy van Dommelen 7, Demi van de Bildt 3, Maaike Janssen 5, Sophie Mocking 2, Vivianne Hofman 3

De eerstvolgende competitie wedstrijd is op aankomende zaterdag 9 februari a.s. uit tegen Aalsmeer en start om 20:00 uur in sporthal De Bloemhof in Aalsmeer.