Met de wedstrijd tegen Virto/Quintus 2 in het achterhoofd vertrok de ploeg uit Cothen richting Zoetermeer. Dat deed zij in de wetenschap dat het ene punt dat Gemini heeft, ze te danken had aan een totale off-day van Fortissimo. De geschiedenis leert ook dat Gemini altijd een lastige tegenstander is geweest voor de ploeg uit Cothen. Genoeg redenen om er eens goed voor te gaan zitten.

Fortissimo start met de bal en opent direct de score. En nadat de ploegen om en om hebben gescoord is Fortissimo even niet bij de les en kijkt het tegen een kleine achterstand aan. 3 doelpunten op rij zorgen ervoor dat de ploeg uit Cothen weer aan de goede kant van de score staat. Gemini geeft zich niet zomaar gewonnen en sluit weer aan, gelukkig voor Fortissimo staat Renate Bakker sterk te keepen en blijft de minimale voorsprong tot het einde van de eerste helft op het scorebord. Ruststand 8-10.

Het is wel duidelijk dat Gemini alles geeft en zich niet zomaar naar de slachtbank laat leiden. Gemini start dan ook furieus en brengt de ploegen weer dichterbij. 3 doelpunten op rij en wat missers aan de kant van Fortissimo brengt de ploegen zomaar op gelijke hoogte van elkaar. Een time-out biedt uitkomst, Fortissimo is weer bij de les en neemt via snel lopende aanvallen weer een comfortabele voorsprong.
Deze voorsprong laat de ploeg uit Cothen niet meer gaan en speelt de wedstrijd professioneel uit. Gemini lijkt het te hebben opgegeven en daarmee pakt Fortissimo 2 belangrijke punten in de strijd op plaats 3 op de ranglijst. Einduitslag 19-25.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We lijken het traditioneel lastig te hebben tegen Gemini, gelukkig zijn we er zonder kleerscheuren van af gekomen en houden we aansluiting bij Kwiek en Volendam. We gaan ons nu opmaken voor de wedstrijd tegen Kwiek, ook dat zal geen makkelijke middag worden.”

Scores: Anne de Wijk 1, Bo van Oostrom 1, Daimy van Dommelen 10, Demi van de Bildt 4, Lisa van der Horst 1, Maaike Janssen 4, Marcella Appel 1, Vivianne Hofman 3

De eerstvolgende competitie wedstrijd is op aankomende zondag 3 februari a.s. thuis tegen PCA/Kwiek en start om 14:00 uur in sporthal De Rijnsloot in Cothen.