Vorig jaar lag in Almere nog het Waterloo voor de ploeg uit Cothen, dit seizoen laat de ploeg zien dat het beter om kan gaan met de omstandigheden. HAVAS draait mee in de top van de tweede divisie en speelt haar wedstrijden normaal gesproken in een andere hal.
Ook dit jaar, misschien wel op basis van wat er vorig jaar is gebeurd, kiest de ploeg uit Almere ervoor om zonder hars te spelen. Er is al veel over gesproken en geschreven, maar wedstrijden zonder hars zijn voor velen lastig om te spelen.

In het begin gaan de ploegen gelijk op, beiden spelen slordig en aan beide kanten vallen de doelpunten moeilijk. Het is HAVAS dat het beste met de omstandigheden om kan gaan en neemt telkens een voorsprong van maximaal 2 doelpunten. Toch toont Fortissimo veerkracht en komt het steeds terug, maar het lukt de ploeg uit Cothen maar niet om een voorsprong te pakken. Aan het einde van de eerste helft staat HAVAS dan ook voor met 2 doelpunten verschil.

In de rust wordt nogmaals de te volgen tactiek besproken, het is duidelijk dat er vanuit een ander vaatje getapt moet worden om de wedstrijd tot een goed resultaat te brengen. Dat laten de meiden uit Cothen zich geen twee keer zeggen, en via vlot lopende aanvallen staat Fortissimo aan de positieve kant van de score.
Die voorsprong geven de dames van Fortissimo niet meer uit handen, en ondanks dat HAVAS het fysieke niet schuwt en de scheidsrechters daar onvoldoende tegen optreden lukt het de dames uit Cothen de voorsprong over de streep te trekken. Eindstand 20-23.

Ass. coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Gelukkig hebben we ons koppie erbij gehouden en zijn we heel uit de strijd gekomen. HAVAS kiest er bewust voor om zonder hars te spelen, en bleek vorig jaar het breekpunt te zijn, dit jaar laten we ons daardoor niet gek maken en winnen we de pot.”

De regiofinale wordt gespeeld in de week van 8-10 januari 2019. De winnaar van die wedstrijd stroomt in de 8e finale in, de tegenstander van deze wedstrijd is nog niet bekend.

De eerstvolgende competitie wedstrijd is op aankomende zondag 16 decmeber a.s. tegen Voorwaarts en start om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot in Cothen. Dit is de eerste wedstrijd van de terug ronde en bij winst kunnen we aansluiting vinden bij de top van de competitie.