Het is altijd mooi om in de omgeving van de landskampioen je wedstrijd te mogen spelen. Gisteravond stond voor de dames uit Cothen de wedstrijd in de eerste ronde van de beker op het programma tegen VOC 3. Een onbekende tegenstander voor Fortissimo aangezien het derde team van de landskampioen in de hoofdklasse uitkomt.

Fortissimo start goed en neemt al snel een 3-0 voorsprong, maar na 10 minuten zijn de dames uit de hoofdstad van de schrik bekomen en via de behendige cirkelloopster wordt het zomaar gelijk 3-3. Daarna gaat het een lange tijd gelijk op en het lukt Fortissimo maar niet om echt afstand te nemen van VOC 3.
Toch slaagt Fortissimo erin om richting het einde van de eerste helft een definitief gaatje te slaan van 3 doelpunten zodat de ruststand wordt bereikt bij 10-13 in het voordeel van Fortissimo.

Na rust is het verzet van de Amsterdamsen definitief gebroken. Via snelle aanvallen en makkelijke doelpunten loopt de ploeg uit Cothen makkelijk weg. Ook in de dekking gaat het een stuk beter waardoor de ploeg uit de hoofdstad maar moeilijk tot scoren komt. Dit resulteert uiteindelijk in een makkelijke overwinning. Einduitslag 16-34.

Ass. coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We begonnen niet super aan de wedstrijd, maar dat hebben we goed hersteld. Uiteindelijk win je dan toch redelijk makkelijk en plaatsen we ons voor de 2de ronde van het bekertoernooi.”

De eerstvolgende wedstrijd voor de competitie is op zondag 11 november a.s. tegen DSS en start om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot in Cothen.

Scores: Anne de Wijk 2, Daimy van Dommelen 16 (6 penalties), Demi van de Bildt 2, Jamy de Gier 2, Maaike Janssen 2, Marcella Appel 1, Myrthe Mocking 1, Sem Jansen 4, Vivianne Hofman 4.