DS1_SDS18_1200

Onder het toeziend oog van de kinderen en hun ouders van nieuwbakken club SDS ’18 uit Rotterdam, werd de topper in de eerste divisie gespeeld. Traditioneel zijn de wedstrijden tussen Fortissimo en Aalsmeer altijd spektakelstukken, de ploegen zijn erg aan elkaar gewaagd en wedstrijden worden vaak pas in de laatste minuten beslist. Verder stond er ook nog wat op het spel als men naar de ranglijst kijkt. Aalsmeer staat 1 punt voor en door de punten aftrek van Volendam is plaats 3 binnen handbereik voor beide ploegen.

Beide ploegen starten furieus, het tempo ligt hoog en de dekkingen staan als huizen. Het is Aalsmeer dat iets scherper is in de afronding, en daardoor neemt al snel een voorsprong van 3 doelpunten. Fortissimo toont veerkracht en komt weer op gelijke hoogte. Het lijkt echter wel dat dit teveel kracht heeft gekost voor de ploeg uit Cothen want ook nu neemt Aalsmeer weer een voorspong, dit keer zijn het echter maar 2 doelpunten. De ploegen blijven tot aan de rust een hoog tempo hanteren en scoren om en om. De ruststand van 9-12 geven voor dat moment de verhoudingen keurig weer.

Het is Fortissimo dat beter begint aan de tweede helft, via goed lopende aanvallen en met name een standvastige dekking loopt de ploeg uit Cothen ineens makkelijk weg bij de ploeg uit het bloemendorp. Na 15 minuten in de 2de helft heeft Fortissimo een voorsprong opgebouwd van 3 doelpunten.
Nu is het Aalsmeer dat veerkracht toont en komt na 3 doelpunten op rij op gelijke hoogte. Dat is een begin van een spannend slot van de wedstrijd. De doelpunten vallen om en om, Fortissimo is echter de ploeg die altijd aan de goed kant van de score blijft. De dames uit Aalsmeer blijven echter aanhaken en trekken keer op keer de stand weer gelijk. Met nog 1 minuut te spelen is het Daimy van Dommelen die met haar 6de 7-meter score de stand op 25-24 brengt. Het publiek staat op de banken, maar in de rommelige eindfase is het Aalsmeer dat via eenzelfde 7-meter de stand weer gelijk trekt. Fortissimo heeft geen aanval meer over en blijft met een punt achter. Einduitslag 25-25.

Ass. coach Willem-Jan Ruder na afloop: “De ploeg heeft zichzelf niet beloont met 2 punten, ze hebben gestreden voor wat ze waard waren, maar dat bleek helaas net niet genoeg voor 2 punten. Jammer, maar we zijn nog steeds op koers om onze doelstelling te halen.”

Dit weekend is de ploeg uit Cothen vrij. De geplande wedstrijden tegen Westsite is uitgesteld naar 29/11 a.s. in verband met het EK Clubteams Beachhandbal in Catania Italië waar Westsite aan deelneemt.
De eerstvolgende wedstrijd van de ploeg uit Cothen is 6/11 a.s.. Dan speelt Fortissimo een bekerwedstrijd in Amsterdam tegen VOC3. De eerstvolgende wedstrijd voor de competitie is die tegen DSS en start om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot in Cothen.

Scores: Anne de Wijk 2, Daimy van Dommelen 11, Demi vd Bildt 3, Jamy de Gier 2, Maaike Janssen 3, Myrthe Mocking 3, Sem Jansen 1.