Op bezoek bij de terechte kampioen DSVD uit Deurningen wilden de meiden van Fortissimo vooral laten zien waartoe ze in staat zijn. Helaas voor het meegereisde publiek uit Cothen kwam dat er niet altijd even uit.

In de eerste helft heeft Fortissimo eigenlijk niets in te brengen, DSVD scoort er lustig op los en de schutters van Fortissimo stranden of in de dekking of op de keepster van de ploeg uit Deurningen. DSVD laat duidelijk zien waarom het kampioen is geworden in de eerste divisie.
Met gevarieerd spel en snelle tegenaanvallen scoren zij goal na goal. De dekking van Fortissimo heeft hier geen antwoord op, en aanvallend kan het ook geen poten breken. Ruststand 14-6

Na rust laat Fortissimo wel zien dat het kan handballen en biedt het DSVD beter partij. De ruimtes in de dekking van de ploeg uit Deurningen worden beter benut en het talrijke aanwezige publiek ziet nu wel een wedstrijd. Het hoogtepunt van de avond is toch wel het vliegertje dat de ploeg uit Cothen laat zien.
Beide ploegen proberen er nog een waar spektakel van te maken en soms lukt dat ook. Toch is het verschil uit de eerste helft nooit meer goed te maken door Fortissimo waardoor de einduitslag van 32-20 uiteindelijk op het bord prijkt. De champagne wordt ontkurkt, de plaatselijk blaaskapel zet een deuntje in en de speelsters van DSVD lopen de polonaise over het veld.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Ik ben trots op de meiden wat we dit seizoen hebben bereikt. Jammer genoeg hebben we onszelf niet beloont met een periodetitel, maar voor de rest hebben we voldaan aan de verwachtingen. Een zesde plaats en meer punten dan vorig seizoen geeft vertrouwen naar de toekomst.”

Scores: Myrthe Mocking 2, Demi van de Bildt 5, Maaike Janssen 2, Sem Jansen 2, Daimy van Dommelen 9.