Vorige week sloten de Dames A1 hun officiële competitie af met de uitwedstrijd tegen Sittardia/SVM DA1. In Sittard werd helaas verloren met 26-19, maar door het verlies van de nr 3 PSV tegen de nummer 1 HMV/Goodflooring HMC DA1 een dag eerder, behaalden de Cothense dames een mooie 3e plaats dit seizoen. En dat voor hun 1e jaar in de Topklasse… Topprestatie meiden!

En om het allemaal maar niet te verleren, was gelijk dit weekend een oefenwedstrijd gepland in Dalfsen, tegen Dalfsen Dames A1. Zij kwamen dit seizoen eveneens uit in de Topklasse (regio Oost NL) en eindigden ook als 3e. Een mooie uitdaging dus…

In verband met de blessure van keepster Roxanne was gelegenheidskeepster Ifetta Zekirija mee afgereisd naar Dalfsen om te keepen. Waar Roxanne er wel bij was voor de mentale ondersteuning, was Kelly er helaas niet; zij was thuis achtergebleven i.v.m. oorontsteking. De rest van het team stond fris en fruitig op het veld voor de 1e helft. Deze was redelijk hoog kwa tempo, doelpuntenrijk en verassend met mooie aanvallen van Cothense kant. De dames liepen tot vlak voor rust flink uit, maar bij 4-10 was de concentratie even weg. Dalfsen kon de achterstand verkleinen tot 3 en met 11-14 gingen beide teams rusten.

Na rust kon was het de thuisploeg die kon bijblijven door te profiteren van de fouten en slordigheden van Fortissimo. Een aantal breaks waren het gevolg, maar mede dankzij goed keepwerk werd voorkomen dat ze op gelijke hoogte konden komen. Het laatste kwartier was een beetje hectisch; Fortissimo kreeg tot 3 maal toe een tijdstraf waarvan 2 (Isa en Lisa) vlak na elkaar. In die periode krijgt Fortissimo 3 strafworpen tegen waarvan er 2 gehouden worden én als klap op de vuurpijl weet de 4 man op het veld ook nog 2x te scoren in zwaar ondertal!

Tot het einde blijven beide teams er voor de meegereisde supporters een aantrekkelijke wedstrijd van maken met een overwinning voor Fortissimo met 25-29. Tevens mooi te vermelden dat iedere speelster zijn score-saldo weer kon opwaarderen na deze wedstrijd!

Daarna was het team door Dalfsen nog uitgenodigd om te blijven voor de ontknoping in het landskampioenschap bij de dames; de beslissende halve finale tussen Dalfsen D1 en het Limburgse V&L.

Scores: Isa 7, Kim 6, Iris & Lisa elk 4, Lara 3, Sanne 2, Femke, Mayke & Danielle elk 1

Op zondag 22 april a.s. heeft de ploeg nog een oefenpartij op het programma staan; dan komt BDC 1 op bezoek in Cothen. Aftrap 13.30 uur.