Fortissimo DS2 – S.V. Zeeburg DS2. Ook bij deze wedstrijd kwam, net als bij dames A1 gisteren, het woord ‘sneeuw’ vandaag meerdere malen ter sprake. Het uittreffen op zondag 10 december (iets met heel veel sneeuw, gladheid, code rood en tóch gaan…) werd toen dramatisch verloren met 34-14.

Tijd voor revanche! Dat was de instelling van het team. Gesterkt door keepster Roxanne en cirkel Lisa van dames A1 begon het deze middag aan de opgelegde missie de punten ‘for sure’ in Cothen te houden!

Dit ging prima; zij het niet met grote verschillen in de eerste helft, maar de voorsprong was er vanaf het begin en deze werd gehouden tot aan de rust. Na rust bleef die voorsprong, variërend van 2,3 en af en toe 4 doelpunten, gehandhaafd en de thuisploeg bleef tempo houden in de aanval, goed en fel verdedigen en deed het belangrijkste; scoren in de aanval!

Tegen het einde van de tweede helft, ongeveer nog een minuut of 4 te spelen, nam Fortissimo het heft in eigen handen en breidde haar voorsprong uit naar 4 doelpunten. Met deze voorsprong en het einde van deze wedstrijd in zich wist Fortissimo dat het hun missie succesvol volbracht had en de punten ‘for sure’ in Cothen zouden blijven. Eindstand 21-17.

Op dit moment staat DS2 op een keurige derde plaats en op zondag 25 maart sluiten zij het seizoen thuis af tegen de nummer laatst SDS’99 DS1. Deze wedstrijd begint om 12.15 uur.