Zondag stond de wedstrijd tegen Eurobottle/Voorwaarts op het programma voor de dames. Voorwaarts is vorig seizoen gepromoveerd en doet het erg goed. In de eerste zes wedstrijden werden al 8 punten bij elkaar verzameld en was het zelfs dichtbij een stunt tegen kampioenskandidaat DSVD. Fortissimo is dus gewaarschuwd.

Fortissimo start goed aan de wedstrijd, het scoort makkelijk en krijgt weinig doelpunten tegen. Van te voren was al duidelijk dat dit soort wedstrijden in de dekking worden beslist, en dat was ook nu weer het geval. Via goed lopende aanvallen was het met name Fortissimo dat telkens aan de goede kant van de score bleef. De ruststand werd bereikt bij 13-8.

De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste helft. Fortissimo kwam makkelijk tot score en daar hadden de gasten uit Twello meer moeite mee. Tot aan de 20ste minuut in de tweede helft, het verschil was inmiddels opgelopen tot 8 doelpunten.
De coach van Voortwaarts besluit op dat moment om 2 opbouwers vast te zetten. Dat komt het spel van de dames niet ten goede. Voorwaarts sluipt langzaam dichterbij, maar de overwinning komt voor de dames uit Cothen niet meer in gevaar. Einduitslag 27-24.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Weer een belangrijke overwinning, jammer dat we niet verder aan ons doelsaldo hebben kunnen werken. De manier waarop we winnen geeft in ieder geval nog meer vertrouwen richting de volgende wedstrijden. Het was een mooie wedstrijd tussen 2 handballende ploegen.”

Aankomende zaterdag gaat de ploeg uit Cothen naar Breezand voor de wedstrijd tegen ZAP. De wedstrijd in sporthal De Zwaluwvlucht begint om 20:30 uur.

Scores: Marcella Appel 2, Celine Vermaak 2, Demi van de Bildt 3, Jamy de Gier 3, Maaike Janssen 2, Daimy van Dommelen 11, Fragette Jagt 4