DS2_20172018_b

Dames 2 is vorige week begonnen aan een reeks oefenduels ter voorbereiding op de officiële competitie welke eind oktober aanvangt.

Vorige week opende de dames de reeks met een uitwedstrijd tegen HV Reehorst. Deze wedstrijd werd helaas verloren met 9-23 en er was werk aan de winkel… Afgelopen week werd tijdens de trainingen hard gewerkt aan zowel de tactische als conditionele aandachtspunten om vandaag weer enthousiast en positief het veld op te gaan en het op te nemen tegen Celeritas.

In de eerste helft werd vooral getracht het tempo hoog te houden en aanvallen goed op te zetten en langer te laten duren. Resultaat was ruimte in de verdediging van Celeritas waardoor Fortissimo in het eerste kwartier een voorsprong noteerde. Het spel bleef tot aan rust goed, maar ook Celeritas kwam goed tot scoren uit lange creatieve aanvallen. Ruststand 8-11

Na rust bleef bij beide teams het tempo hoog waardoor het doelsaldo bij beiden opliep en de dames uiteindelijk de wedstrijd afsloten met een eindstand van 17-21. Wel een verlies, maar zeker een tevreden gevoel na vorige week. Volgende week komt Smeeing 1 in Cothen op bezoek voor het volgende oefenduel. Aanvang 12.00 uur.