DA1_Nijenrodes

Onder leiding van een kersvers coach-duo Ton van de Bildt én assistent Marvin Hoogerwerf floot scheidsrechter Bob Hofman voor aanvang van de wedstrijd en al snel werd het overwicht van de Cothense dames duidelijk. Lisa van der Horst opende de score voor Fortissimo dit seizoen en al vrij snel daarna was een ruime voorsprong opgebouwd. De gastspeelsters konden het tempo niet bijhouden en met goed opgebouwde aanvallen was het makkelijk doel treffen voor Fortissimo.
Na al het lekker luieren, bruin worden en het genieten van een welverdiende zomervakantie staat de aftrap van het seizoen weer voor de deur. De dames zijn dit seizoen ingedeeld in de leeftijdscategorie ‘Dames A’ en spelen zowel een veld- als zaalcompetitie. Voor de veldcompetitie zijn de dames ingedeeld in de 2de klasse Midden Nederland en vandaag was de aftrap tegen het uit Breukelen afkomstige Nijenrodes Dames A1.

In de tweede helft was het voor de thuisploeg moeilijker om de concentratie vast te houden. De doelpunten werden nog steeds makkelijk gemaakt, maar Nijenrodes profiteerde van de door concentratieverlies verzwakte verdediging van Fortissimo. In tegenstelling tot in de 1ste helft werd door hen bijna 5x zoveel gescoord dan in de 1ste helft…

Dat de eerste seizoens-zege voor de thuisploeg een feit zou worden was al vrij snel duidelijk; aanvallend ging het prima en de breaks vlogen de tegenstander in de laatste 15 minuten om te oren, maar in verdedigend opzicht is er nog wel het een en ander te overdenken….

De eerste punten zijn binnen en uiteraard wensen we de speelsters én coaches een heel mooi seizoen toe!

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen het 2de dames A-team van Wasmeer op het programma. Aanvang: zondag 10 september 14.30 uur in Hilversum.

Ruststand: 16-3 / Eindstand 38-17

Scores: Lisa 16, Kim & Kelly 5, Isa 4, Sanne 3, Lara & Femke 2, Danielle 1