In de thuiswedstrijd was het reuze spannend en werd de wedstrijd pas in de slotseconde beslist. Nu stond er eigenlijk nog meer op het spel. Bij winst van Aalsmeer en verlies van PSV zou Aalsmeer de nacompetitie halen, en bij winst van Fortissimo en verlies van BEVO zou Fortissimo de nacompetitie halen, veel te winnen of te verliezen dus.

Het is Aalsmeer dat de toon zet, Fortissimo heeft duidelijk moeite met de offensieve dekking en komt maar moeilijk tot scoren. Het duurt tot de 5de minuut voordat de ploeg uit Cothen het net weet te vinden, de stand is dan al 3-1. Na 10 minuten staat het 4-4, dan zakt Fortissimo weg en gaat Aalsmeer rustig door met scoren. Na 20 minuten staat de maximale voorsprong voor Aalsmeer van 7 doelpunten op het bord en na 30 minuten handbal staat het 15-9.

In de rust worden nog eens de punten besproken waarmee de ploeg uit het bloemendorp bestreden zou moeten worden. Toch is het Aalsmeer dat de score opent. Het verschil blijft lang 7 doelpunten als beide ploegen telkens om en om scoren.
Het duurt tot de 20ste minuut in de 2de helft voordat de ploeg uit Cothen eindelijk hun klasse laten zien. Via goed lopende aanvallen en individuele acties kruipt de ploeg dichterbij. Helaas is de inhaalstrijd te laat gestart en eindigt de wedstrijd in een overwinning voor Aalsmeer. Einduitslag 24-22.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “het jammer dat we ons niet belonen met een overwinning, maar als je ziet hoe de ploeg zich terug geknokt heeft in de wedstrijd kun je als coach alleen maar trots zijn. Bovendien kunnen we terugkijken op een goed seizoen als je kijkt welke tegenslagen we allemaal hebben moeten verwerken. We gaan nu 2 weken niets doen en dan gaan we weer bouwen richting het volgende seizoen, hopelijk zonder blessures en met de geblesseerde speelsters weer in onze gelederen.”

Scores: Sophie Mocking 2, Daimy van Dommelen 5, Demi van de Bildt 4, Roos Steur 4, Marcella Appel 3, Kim Bernard 2, Kelly Hoogerwerf 1, Laura van Helsdingen 1.