Altijd leuk om verslagen te lezen die gemaakt zijn door de tegenstander. Het verslag vanuit De Kwakel van de wedstrijd van dames 2 tegen de dames van KDO:

KDO DS1 – Fortissimo DS2

Gisteren mochten wij weer aantreden voor onze extra binnencompetitie. Ik moet eerlijk zeggen dat wij gisteren erg baalde van onze binnencompetitie. Het was natuurlijk heerlijk weer en om 11:00 uur ’s ochtends nog niet te warm om een potje te handballen.
Om 10:15 uur arriveerde iedereen fris en fruitig in z’n zondagse tenue. We begonnen met warm lopen in onze warmloopshirts, waardoor de tegenpartij nogal in de war was. Nu hadden we namelijk beiden groene shirts aan. Fortissimo wilde toch even horen hoe het zat en heel trots vertelden wij: dit zijn onze warmloopshirts ?. We miste vandaag Aranka, Jamilla en Sabine dus deden Sarai en Kelsey van de A1 met ons mee. Meiden bedankt voor het meespelen!

Toen om 11:00 uur het startsein klonk begon KDO erg sterk. In het eerste kwartier van de eerste helft liepen we meteen uit op Fortissimo en het leek er even op alsof dit een makkelijke pot zou worden. Zoals ik al zei: het leek alsof dit een makkelijke pot zou worden. Fortissimo ging al snel scherper spelen en vond ook steeds gemakkelijker het doel. Doordat onze verdediging niet erg fel was, gaven wij hen daar ook de ruimte voor. Zo werd de tussenstand verkleint naar nog maar een punt verschil zo ongeveer 5 minuten voor rust. Het leek wel alsof in die laatste 5 minuten onze Maxime nog even een eindsprint wilde doen. De laatste minuten van de eerste helft was onze redhead on fire en schoot er nog even drie doelpunten loeihard in. Jaja, ze was lekker bezig! Fortissimo bleef helaas ook niet stilzitten, dus gingen we de rust in met 14-11 in het voordeel van KDO.

In de rust werd duidelijker dat onze verdediging echt een stuk beter moest. We waren niet fel genoeg en hierdoor kreeg Fortissimo teveel ruimte en werd het dus makkelijker om te scoren. Ook moesten we slimmer spelen met de cirkel als Dion omhoog kwam, want hierdoor kwam er veel ruimte vrij in het midden. Als compliment kregen we mee dat dit een dag was waarop alle ballen perfect aankwamen, dus of we zo door konden gaan.
Hein had het z’n mond nog niet uit of er was veel balverlies in het begin van de tweede helft. Breaks die opeens niet meer aankwamen, hierdoor lieten we kansen liggen. Fortissimo begon erg sterk in de tweede helft en al snel stonden we gelijk. Ho ho, no way José.. Dit was niet de bedoeling.

Door het sterke spel van Fortissimo werden we gelukkig wel wakker geschud en gingen we al snel een stuk beter spelen. Het voordeel was dat de ballen ook weer aankwamen en zo liepen we langzamerhand wat uit. De verdediging was een stuk feller en Maaike stond als een muur te keepen. Het leek wel alsof ze daar niet alleen stond, maar er iemand in haar gedachte bij was ???. Alex, bedankt!! Doordat de dames van KDO beter spel lieten zien, zorgden we ervoor dat er een verschil van 5 punten ontstond. Nu moesten we dit vasthouden en het verschil vergroten om de punten in De Kwakel te houden. Natuurlijk was niets minder waar en zoals jullie weten houden wij van spanning, dus lieten wij Fortissimo weer lekker dichtbij komen. Zo dichtbij dat het 17-17 werd in de laatste tien minuten van de wedstrijd.

De slotfase bleef gelijk opgaan. Jessica ging nog op de voet van de tegenstander staan waardoor ze door haar enkel ging en deze ongeveer 5 keer zo dik werd. Je zou denken dat je dan na de wedstrijd toch even langs de eerste hulp zou gaan, aangezien zo’n ei op je enkel niet echt een best teken is. Maar waarom zou je naar de eerste hulp gaan als je die avond gaat barbecuen? Nou ja, dan ga je dus wel een andere keer naar de eerste hulp. Wordt dus nog vervolgd ?.
Even terug naar de slotfase: de laatste 40 seconde scoort Fortissimo hun winnende punt. Gelukkig wist Dion ervoor te zorgen dat we tenminste 1 punt kregen, door in de laatste 10 seconde de gelijkmaker te scoren. Eindstand: 22-22.

Gevonden op: https://www.facebook.com/kdodames1