Konden we eerst nog melden dat er een kleine kans was dat Myrthe nog dit seizoen binnen de lijnen zou komen, kwam gisteren dat een operatie onvermijdelijk is om volledig herstel te garanderen. Volgende week gaat de Myrthe onder het mes om een scheurtje in haar meniscus te herstellen. Afhankelijk van de gekozen ingreep zal herstel 6 tot 18 weken duren.

“Erg zuur, met name voor haar natuurlijk” zegt coach Willem-Jan Ruder. “We kunnen op dit moment elke speelster gebruiken in onze strijd in de middenmoot. Daarbij hadden we een klein beetje de hoop dat Myrthe het slot van de competitie nog zou kunnen meemaken”.
Met verlies van Mocking en het besluit van opbouwster Maaike Janssen om 2 maanden door Azië te gaan reizen worden de mogelijkheden nog beperkter. Positief is wel dat Marcella Appel weer inzetbaar is vanaf de eerstvolgende wedstrijd.

Zaterdag 4 maart a.s. speelt de ploeg uit Cothen in Eindhoven tegen PSV, de week daarop komt Hellas naar Cothen. Belangrijke wedstrijden met het oog op de ranglijst. De ploegen staan heel dicht bij elkaar en punten in de strijd in de middenmoot zijn dan meer dan welkom.