Dat de ploeg uit Cothen het moeilijk heeft is wel duidelijk. Desondanks vertrok de ploeg vol vertrouwen naar Den Haag om tegen Hercules te spelen. De ploeg uit de hofstad heeft 10 punten verzameld maar is geen enkele wedstrijd kansloos weggespeeld. Ook in de thuiswedstrijd werd de wedstrijd pas in de allerlaatste seconde beslist, dat beloofd dus een waar spektakel.

De start was voor de ploeg uit de hofstad, maar het antwoord kwam vrij snel daarna van Fortissimo. Na 10 minuten spelen stokt de scoringsdrang van de ploeg uit Cothen weer volledig. 20 minuten lang kan Fortissimo maar moeilijk het net van Hercules vinden. Dat blijkt achteraf de bottleneck van de wedstrijd te zijn. Hercules loopt uit naar een voorsprong van maximaal 8 doelpunten. Als de stof aan het einde van de eerste helft gaat liggen staat er een ruststand van 16-10 op het scorebord.

Het is duidelijk dat er in de tweede helft uit een ander vaatje getapt moet worden om de wedstrijd om te draaien. Maar niets is onmogelijk in het handbal. Fortissimo begint dan weer aan een inhaalwedstrijd. Dat lukt aardig, de ploeg uit Cothen kruipt langzaam dichterbij. Na 20 minuten staat er een stand van 24-21 op het bord en zet Fortissimo nog een keer aan om de aansluiting te vinden. Jammer genoeg mist de ploeg deze kans en is het verzet definitief gebroken. Hercules speelt de wedstrijd professioneel uit en wint met 27-23.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Het is niet dat we geen kansen creëren, maar we hebben op de een of andere manier het geluk in de afronding niet. We knokken voor wat we waard zijn, maar het lukt dat uiteindelijk net niet. Toch zie ik ook voldoende positieve dingen, die moeten we meenemen naar de volgende wedstrijden. Deze ploeg hoort in de 1ste divisie thuis en daar zullen we alles voor doen”

Aankomende zondag 19 februari staat de thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat nr. 1 Foreholte op het programma, die wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot in Cothen, aanvang 14:00 uur. We gaan ons opmaken voor een mooie wedstrijd, en we zullen onze huid zo duur mogelijk gaan verkopen.

Scores: Celine Vermaak 5, Daimy van Dommelen 6, Demi van de Bildt 4, Maaike Janssen 6, Roos steur 1, Jamy de Gier 1.