Door de vele blessures had coach Ruder Roos steur bereid gevonden om de komende wedstrijden aan te sluiten. Zaterdag stond ze voor haar terugkeer in de hoofdmacht van de ploeg uit Cothen. Met die wetenschap en de thuiswedstrijd in gedachte vertrok Fortissimo vanuit Cothen naar Breda, waar de wedstrijd tegen het plaatselijke United Breda op het programma stond.

Het begin van de wedstrijd verliep gelijk op, maar na 5 minuten was het Fortissimo dat een gaatje kon slaan. Breda ging offensief verdedigen en daar wist de ploeg uit Cothen wel raad mee. Via individuele acties alsmede goed uitgespeelde aanvallen liep de voorsprong uit naar maximaal 6 doelpunten. Die voorsprong werd tot aan de rust niet meer weggegeven. Ruststand 10-15.

Ondanks het feit dat Breda na rust de eerste goal maakt, bleef de voorsprong voor Fortissimo 5 doelpunten. Beide ploegen bleven scoren en er was geen vuiltje aan de lucht. Tot een kwartier voor tijd, om onverklaarbare reden stokt de scoringsdrang van de Cothense dames en ziet het Breda langzaam dichterbij kruipen. Via 17-21, wordt het zelfs 20-22, reden voor coach Ruder om een time-out te nemen en alle afspraken nog eens door te nemen.
Professioneel werd uiteindelijk de zege binnengehaald, en met een treffer in de zoemer van Shirley Sakkers wordt de einduitslag van 21-24 op het bord gezet.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We spelen eigenlijk een hele solide wedstrijd, niets aan de hand tot aan de 15de minuut in de tweede helft. Dan krijgen we in eens moeite met de offensieve dekking en laten we Breda te makkelijk dichtbij komen. Gelukkig kunnen we dat aan het eind nog recht zetten en de overwinning over de streep trekken.”

Aankomende zondag 22/1 staat dan de thuiswedstrijd tegen ZAP op het programma, die wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot, aanvang 14:00 uur. Een mooie thuis wedstrijd tegen de promovendus die op plek 5 staat met 3 punten meer dan Fortissimo, met de steun van het Cothense publiek gaan de dames voor een goed resultaat.

Scores: Celine Vermaak 4, Sophie Mocking 1, Daimy van Dommelen 7, Demi van de Bildt 3, Shirley Sakkers 4, Maaike Janssen 2, Jamy de Gier 2, Roos Steur 1.