Zaterdagavond stond de wedstrijd tegen DSS op het programma. Dit maal in Beverwijk, de thuishal van de dames uit Heemskerk was om verschillende redenen niet beschikbaar. Met de bekerwedstrijd van afgelopen donderdag nog in gedachte, begon de ploeg uit Cothen zeer scherp aan de wedstrijd. Gelukkig kon coach Ruder over zijn voltallige selectie beschikken en dat betaalde zich uit. Via goed lopende aanvallen en een zeer efficiënt werkende dekking liep Fortissimo uit naar een 5-1 voorsprong.

Na deze flitsende start haperde de doelpuntenmachine uit Cothen enigszins, waardoor DSS zijn kans rook en langzaam dichterbij kwam. Onzorgvuldig afspelen en snel balverlies zorgde ervoor dat er na 15 minuten een stand van 7-7 op het bord stond. Een Time Out bracht uitkomst. Alles werd nog eens op scherp gezet. Na deze korte onderbreking kwam de ploeg uit Cothen weer bij haar positieven, en liep alles weer zoals daarvoor. DSS scoorde nog 1 keer in de resterende speeltijd van de eerste helft, terwijl de dames uit Cothen nog 5 keer het net wiste te vinden. Ruststand 8-12.

In de rust werd nogmaals aangegeven dat we niet mochten verslappen en dat de dip die we standaard lijken te hebben, dit maal in de tweede helft niet meer mocht voorkomen. Hoewel DSS de eerste goals maakte, was het Fortissimo dat de wedstrijd controleerde. Gestaag ging de ploeg door met scoren en was het te danken aan de brede selectie van de ploeg uit Cothen dat het gewoon de druk op de wedstrijd kon houden. Professioneel werd de wedstrijd uitgespeeld, waarbij bijna iedereen tot scoren kon komen. Einduitslag 20-29.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Een opsteker na de slechte bekerwedstrijd van afgelopen donderdag, en dit geeft vertrouwen naar de komende wedstrijden toe. Mooi om te zien dat we als ploeg de druk op de tegenstander kunnen houden, en dat iedereen daarin haar rol kan spelen. Ben dan ook blij dat we 14 meiden hebben die er altijd voor willen gaan.”

Aankomende zondag 23 oktober staat de thuiswedstrijd tegen Hercules op het programma, de wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot in Cothen, aanvang 14:00 uur. Een thuiswedstrijd tegen de nummer laatst is niet altijd even makkelijk. Hercules vecht voor elk puntje dat ze kunnen pakken, dus de ploeg uit Cothen is gewaarschuwd, maar met de steun van het Cothense publiek gaan de dames voor een goed resultaat.

Scores: Celine Vermaak 2, Sophie Mocking 1, Vivianne Hofman 6, Daimy van Dommelen 6, Demi van de Bildt 6, Shirley Sakkers 2, Maaike Janssen 1, Marcella Appel 2, Jamy de Gier 1, Myrthe Mocking 2.