De start van de bekerwedstrijd was nog veel belovend. Via een gelijk opgaande strijd was het halverwege de eerste helft nog 9-9. Daarna geeft Virto/Quintus 2 gas en loopt het heel makkelijk bij de ploeg uit Cothen weg.

Waar de dames uit Cothen de goed keepende keepster van Virto/Qunitus2 niet weten te passeren, hebben de dames uit Kwintsheul minder moeite het net te vinden. Ruststand 11-17.

In de rust worden alle punten nog eens doorgenomen, maar veel helpt dat niet. Virto/Quintus 2 blijft scoren en ondanks dat de ploeg uit Cothen er alles aan doet om het gaatje kleiner te maken, mist Fortissimo teveel kansen om de ploeg uit Kwintsheul echt onder druk te zetten. Uiteindelijk wint Virto/Quintus 2 afgetekend met 21-33.

Daarmee zit het bekertoernooi er voor Fortissimo al op, en strand het in de voorronde. De focus kan nu weer op de competitie waar aankomende zaterdag DSS wacht.
Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We waren niet scherp in de afronding en in de dekking, dan maak je het jezelf erg moeilijk. Aankomende zaterdag zal echt uit een ander vaatje getapt moeten worden om een goed resultaat neer te kunnen zetten.”

Aankomende zaterdag 15 oktober staat dan de uitwedstrijd tegen DSS op het programma, die wedstrijd wordt gespeeld in de Kinheimhal in Beverwijk, aanvang 19:30 uur. Weer een lastige uitwedstrijd, maar met de steun van het Cothense publiek gaan de dames voor een goed resultaat.

Scores: Sophie Mocking 1, Daimy van Dommelen 6, Demi van de Bildt 7, Maaike Janssen 1, Marcella Appel 2, Jamy de Gier 2, Myrthe Mocking 1, Kim Bernard 1.