zap_ds1

Foto: Thea Groen

Afgelopen zaterdag stond de verre uitwedstrijd naar ZAP op het programma. Een ploeg waar in de voorbereiding al tegen werd gespeeld. De ploegen waren in die wedstrijden aan elkaar gewaagd en dat beloofde een boeiend en spannend schouwspel.
Dat bleek ook wel, want in de gelijk opgaande strijd was geen van beide ploegen de bovenliggende partij. Via 1-1 en 2-4 leek de ploeg uit Cothen een kleine afstand te nemen. Het was echter ZAP die de stand weer gelijk trok. Dat ging de gehele eerste helft zo door totdat bij het eindsignaal van de eerste helft een minimale voorsprong voor Fortissimo op het bord stond 12-13.

In de rust werd alles nog eens doorgenomen en het speelplan voor de tweede helft afgesproken. Het was ZAP die de score opende. Tot aan 16-16 bleef het een gelijk opgaande strijd, waarna de scoringsmachine van de ploeg uit Cothen volledig tot stilstand kwam.
Het lukte de dames uit Cothen een kwartier lang niet tot score te komen, waardoor ZAP een, zo bleek later, een beslissende voorsprong kon nemen. Aan het eind spartelde de dames van Fortissimo nog wel tegen, maar het leed was toen al geschied. Einduitslag 22-19.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Een goede eerste helft wissel we af met een slecht kwartier in de tweede helft. Slechts 6 keer scoren is onder de maat voor onze ploeg, en daarmee geef je de wedstrijd uit handen. Zonde want er had een beter resultaat ingezeten.”

Aankomende zondag spelen de dames in sporthal de Rijnsloot in Cothen tegen DSVD, de wedstrijd begint om 14:00 uur. Weer een lastige wedstrijd, maar met de steun van het thuispubliek gaan de dames uit Cothen voor een goed resultaat.

Scores: Demi van de Bildt 7, Vivianne Hofman 6, Daimy van Dommelen 3, Jaimy de Gier 2,  Sophie Mocking 1.