db1_herculestoernooi

Afgelopen weekend hebben de B meiden een toernooi gespeeld bij Hercules in Den Haag. Een mooie voorbereiding voor het nieuwe seizoen waarbij ze uit zullen gaan komen in de jeugddivisie. Dit toernooi was opgezet voor jeugddivisie teams uit het hele land. Er werd in 4 zalen gespeeld.

Zaterdag stonden er 4 wedstrijden op het programma van 20 minuten per wedstrijd. De eerste wedstrijd tegen wel een beetje bekend team, DSS. Eind vorig seizoen hebben we daar meegedaan aan een toernooi en speelden we ook tegen ze. We moesten weer even inkomen, maar wonnen de eerste wedstrijd met 6-5. We beginnen goed en dus is er vertrouwen. 2e wedstrijd tegen Hercules liep lekker en werd ook overtuigend met 8-1 gewonnen.

Daarna VZV. Zij waren erg gebrand om van ons te winnen. Dat gaven ze al aan op het moment dat wij die ochtend binnen kwamen. Dus ook wij waren gebrand om te laten zien wat we kunnen. Dit heeft heel goed uitgepakt. Allereerst al even een korte strijd wie er op welke helft ging spelen, want beide teams wilden dezelfde kant, maar dat was al 1-0 voor ons. Dat laat al zien dat we het kaas niet meer van ons brood eten. Er zit pit in de groep. De wedstrijd was erg spannend en ging ook gelijk op. Eindresultaat 11-11.

Laatste wedstrijd van de dag tegen weer een onbekende tegenstander voor ons, Foreholte. Opnieuw moesten we ons weer opladen, want het is wel een lange zit zo de hele dag. Ook bij deze wedstrijd hebben we laten zien dat we jeugddivisiewaardig zijn en deze wedstrijd werd gewonnen met 7-5. 2e in de poule en dus niet zondag de eerste wedstrijd om 08:00 uur. Dus dat is wel erg fijn.

Zondag om 7:30 uur weer vertrekken voor de 2e dag. Alles is nog mogelijk en we zijn goed in vorm. Eerste kruisfinale tegen VELO uit de andere poule. Een wedstrijd met veel tempo en een hele open dekking van de kant van VELO. De meiden hebben dit heel goed opgepakt en scoorden de ene na de andere. Een hele open dekking vinden we toch altijd wel spannend, maar iedereen liep goed en stond mooi vrij steeds dus je raad het al. We wonnen!! Met 8-6. VELO baalde hier echt van.

Met nog 2 wedstrijden te spelen stond nu de winnaar van de vorige kruisfinale op de planning. Dit was nogmaals VZV. Gebrand waren de meiden zeker. Helaas door wat afspeelfouten en open kansen die we er niet in kregen hebben we voor het eerst deze 2 dagen de punten weg moeten geven. VZV won met 6-4. Helaas, een eerste plaats ging niet meer lukken, maar we gingen ons nog 1 keer opladen voor de 3e en 4e plaats. Foreholte bleek de tegenstander te zijn. Weer een bekende van de dag ervoor, dus we wisten een beetje wat we konden verwachten. We startten wat moeizaam en kwamen achter, maar we wisten ons heel goed te herpakken en kwamen terug tot gelijk 2-2 en daarna liepen we wat verder uit. Yes. We wonnen deze wedstrijd met 7-5 en dus een zeer verdiende 3e plaats.

Een mooi weekend om op terug te kijken en ook weten we waar we nog wat aan moeten gaan schaven voordat de competitie begint. Een team waar we heel blij mee zijn en die een heel mooi seizoen tegemoet gaat in de jeugddivisie. Het vertrouwen is er na dit toernooi en we moeten heel mooi in de middenmoot mee kunnen draaien.

Vanaf 9 oktober start onze competitie. Houdt de website dus in de gaten en kom gerust eens kijken bij dit talententeam.

db1_herculestoernooi2