voice_db1_800x406_site

De kop van seizoen 2016/2017 is eraf voor de Dames B1. Vorige week trapte de dames thuis af tegen Nieuwegein en boekte hiertegen een zeer ruime overwinning van 28-6. Zaterdagavond reisde het team af naar Nijkerk om het op te nemen tegen B1 van Voice. Het meegereisde publiek had zich prima plaatsen toegeëigend langs de lijn, genietend van het najaarszonnetje en hopend op een mooie spannende pot….

Al meteen na het beginsignaal lieten de Cothense dames zien dat ze er zin in hadden. Hun tempo lag hoog en met 4 doelpunten binnen 5 minuten zat de schrik er voor Voice goed in. De meiden waren scherp op breaks en ook cirkelspeelster Lisa en Hoekspeelster Kelly verzilverden hun kansen na mooi uitgespeelde aanvallen. Verdedigend had Fortissimo het ook prima voor elkaar; er werd hard gewerkt met elkaar en Voice kreeg weinig grip op het spel. Slechts 2 keer lukte het Voice om door de verdediging heen te komen en keepster Roxanne (definitief overgekomen vanuit de B2 als opvolgster van Lieke) te passeren. Ruststand 2-14.

Na rust was te merken dat de focus bij Fortissimo even weg was. De tussenstand bracht nou niet echt meer spanning met zich mee en dat gebrek aan concentratie zorgde ervoor dat Voice hun doelsaldo binnen korte tijd kon verdrievoudigen, naar 6. Hierna was Fortissimo, ondanks de licht invallende duisternis op deze zaterdagavond, weer wakker geschud en het team herpakte zich zowel aanvallend als verdedigend. De noodgreep van Voice om vervolgens Fortissimospeelster Sanne uit te gaan dekken zorgde niet voor het gewenste resultaat bij de Nijkerkers; door slechte communicatie in de dekking ontstond er veel ruimte voor o.a. schutters Kim en Iris om te scoren. Met het ingaan van de laatste tien minuten zorgt keepster Roxanne ervoor dat ze haar reputatie als ‘penaltykiller’ hoog houdt én met het 23ste doelpunt van Mayke hebben alle Cothense dames ook hun persoonlijke doelsaldo weer bijgewerkt. Fortissimo sluit de wedstrijd uiteindelijk af met 25 doelpunten, Voice sluit af met 10.

Volgend weekend neemt de B1 deel aan de Hercules Handball Cup 2016
in Den Haag (een voorbereidingstoernooi Jeugddivisie).
Zin om te komen kijken? Zie www.hercules-handbal.nl voor meer info.

hercules_handbal_cup_2016_a4