naamloos-0488 1200x609
De dames staan voor de start van een nieuw seizoen. Amy Oostveen en Dione Housheer verkasten naar de eredivisie. Andere speelsters kozen voor een maatschappelijke carrière of vonden het reizen tussen hun woonplaats en Cothen teveel opbreken. Trainer/coach Kees Boomhouwer verliet de club om de heren van CSV/Meervogels te gaan trainen.

Met de aanstelling van trainer/coach Willem-Jan Ruder kwamen ook een aantal nieuwe speelsters mee naar de ploeg uit Cothen. Zo kwamen Shirley Sakkers en Marcella Appel over van Auto Smeeing/BDC uit Soest, en kwam Daimy van Dommelen van streekgenoot Houten. Na een korte onderbreking sloot ook Celine Vermaak weer bij de groep aan en voegde Ruder Maaike Jansen, Jamy de Gier en Sophie Mocking definitief toe aan de selectie.

Na een uitgebreide voorbereiding tegen verschillende ploegen, staat er nu een ploeg die voor elkaar wil werken. Dat zal dit seizoen de kracht moeten zijn van de dames. Helaas staat Myrthe Mocking nog steeds met een blessure aan de kant. In de laatste wedstrijd van de voorbereiding heeft ze een liesblessure opgelopen waardoor zij de start van de competitie zal moeten missen.

Een start van een nieuw seizoen waarin een plaats in de middenmoot het doel is. Met het spelersmateriaal en de team spirit moet dat zeker mogelijk zijn. “We kunnen zeker meedoen om een periodetitel, maar dan moet alles kloppen” zegt coach Ruder als hem daarnaar gevraagd wordt.

De dames starten met een uitwedstrijd tegen TARGOS-Bevo uit Panningen. De wedstrijd start om 20:00 uur in Sporthal de Heuf. De eerstvolgende thuiswedstrijd is 18 september a.s. om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot in Cothen. Dan zijn de reserves van Virto/Quintus te gast in Cothen.