bevo_ds1_20160910

Na een indrukwekkende minuut stilte in verband met het overlijden van Zsuzsanna Lovas-Nagy, een clubicoon in het Limburgse Handbal en moeder van een van de speelsters van Targos Bevo, begon een spannend schouwspel.
Beide ploegen hadden ogenschijnlijk last van de spanning van de eerste competitie wedstrijd en konden moeilijk tot scoren komen. Het was Targos Bevo dat de score opende, en zo ging het tot halverwege de eerste helft gelijk op. Op dat moment stokte de scoringsmachine van de ploeg uit Cothen en konden de dames uit Panningen een voorsprong van 3 doelpunten nemen. Toch liet Fortissimo zich hierdoor niet van de wijs brengen en langzaam maar zeker werd de achterstand goed gemaakt. Ruststand 8-8.

In de rust werd nogmaals duidelijk gemaakt dat er meer snelheid in het spel moest komen en dat de onnodige afspeelfouten uit ons spel moesten. Ook nu weer is het Targos Bevo dat de eerste goal maakt, en ook nu antwoord Fortissimo gelijk. Toch lukt het dames uit Cothen niet om op voorsprong te komen. Targo Bevo gaat rustig verder en lopen weer uit naar een voorsprong van 3 doelpunten. Dat verschil blijft eigenlijk tot dat de dames uit Panningen tegen een dubbele tijdstraf oplopen. Het signaal voor de dames uit Cothen om nog eens extra de schouders eronder te zetten. Via een aantal uitgespeelde kansen wordt het weer gelijk 17-17, en maken we ons op voor een spannende eindstrijd.
Ook nu lukt het Fortissimo echter niet om op voorsprong te komen, en gaat Targos Bevo er met de volle buit vandoor. Einduitslag: 19-17.

Coach Willem-Jan Ruder: “We begonnen wat onwennig vandaag, misschien ligt dat aan de spanning van de eerste wedstrijd, uiteindelijk herpakken we ons goed. Het is uiteindelijk niet goed genoeg geweest voor de overwinning, maar er zitten voldoende positieve punten in waar we mee verder kunnen”.
Scores: Demi van de Bildt 8, Daimy van Dommelen 3, Vivianne Hofman en Shirley Sakkers beide 2, Celine Vermaak en Maaike Janssen beide 1.

Komende zondag 18 september kunnen de dames van Fortissimo laten zien dat ze hebben geleerd van deze wedstrijd, dan komen de reserves van Virto/Quintus op bezoek. De wedstrijd in sporthal de Rijnsloot start om 14:00 uur.