Afgelopen zondag stonden de laatste 2 oefenwedstrijden van de voorbereiding op het programma voor de dames van Fortissimo. Voordat dit zover was werden eerst de teamfoto’s gemaakt. In verschillende settings werden de dames uit Cothen op de gevoelige plaat vastgelegd. Na afloop werd de ochtend afgesloten met een heerlijke lunch bij onze trouwe sponsor Het Oude Raedthuys.

Eerst waren de reserves van Klink-Nijland Kwiek uit Raalte aan de beurt. De dames uit Cothen gingen voortvarend van start. Via snelle aanvallen en goede combinaties liepen ze snel uit naar een 5-2 voorsprong. Mede door goed keepers werk van nieuwkomer Célinde de Koning. Zij komt over van streekgenoot Nieuwegein. Daarna namen de dames uit Raalte de wedstrijd langzaam over. Door onzorgvuldig afspelen en kleine technische fouten kwam Kwiek steeds dichterbij, en bij een stand van 11-7 stokte de scoringsmachine van Fortissimo volledig. Een kwartier lang konden de dames maar met moeite het net vinden. Ruststand 12-15.

In de rust werd nog eens aangegeven dat we vooral uit moesten gaan van onze eigen kracht en niet teveel op de omgeving moesten letten. Dit was niet aan dovemansoren besteed. Nu lag het momentum weer in handen van de dames uit Cothen. Langzaam verdween de voorsprong van Kwiek als sneeuw voor de zon, en na een 10 minuten in de 2de helft stond er een gelijke stand op het bord 20-20. Nu liet Fortissimo niet het kaas van haar brood eten en drukte door. De dekking stond als een huis en daarmee was het verzet van de dames uit Raalte uiteindelijk gebroken. Fortissimo scoorde er lustig op los en dat zorgde er uiteindelijk voor dat een einduitslag van 33-25.

De tweede wedstrijd van de dag spelen de dames van Fortissimo tegen divisie genoot DSS uit Heemskerk. Het is al snel duidelijk dat beide ploegen elkaar weinig toegeven. Hoewel de start van Fortissimo beter is, gaat de wedstrijd gelijk op. Ruststand 14-14.
In de tweede helft, die op verzoek van DSS slechts 25 minuten duurt, zien we hetzelfde beeld. Een gelijk opgaande strijd met kansen voor beide ploegen. Toch slaagt de ploeg uit Heemskerk halverwege de tweede helft een gaatje te slaan van 2 punten (19-21). Fortissimo laat zich daarop echter niet van de wijs brengen en toont karakter. Via 23-23 neemt de ploeg uit Cothen een kleine voorsprong, en die wordt professioneel over de streep getrokken. Einduitslag 26-25.

Al met al weer een nuttige dag waarin we zien dat het vernieuwde en verjongde team uit Cothen weer stappen heeft gezet. Coach Ruder is tot dusver zeer tevreden over hoe de dames zich ontwikkelen en dat het teamproces zich op de juiste manier ontwikkeld.

De competitie kan beginnen. De dames uit Cothen starten met een uitwedstrijd op 10 september tegen BEVO. Aanvang wedstrijd om 20:00 uur in sporthal de Heuf in Panningen. Het team vertrekt om 17.00 uur, deze keer niet met een “grote” bus, maar met kleine busjes vanuit Cothen.

De eerstvolgende thuiswedstrijd is op 18 september om 14:00 in Sporthal de Rijnsloot tegen Virto/Quintus 2.