Westsite_DS1_20160825

Gisteravond stond er een oefenwedstrijd in Amstelveen op het programma. Westsite kon niet over haar eigen hal in Amsterdam beschikken en week daarom uit naar een spiksplinternieuwe hal in Amstelveen.

De temperaturen lagen gisteren ver boven de 30 graden, en om dan een uur lang gas te moeten geven valt iedereen zwaar. Met de scheidsrechter en de begeleiding van Westsite werd afgesproken dat we 4 kwarten zouden spelen, om zo de speelsters te beschermen tegen uitdroging. Als de wedstrijd om 20:30 start, zijn er tijdens de warming up al de nodige zweetdruppels gevloeid. Vooraf wisten we dat we zonder hars moesten spelen, maar dat de bal zo glad zou zijn had niemand mee gerekend.

Deze zware omstandigheden zorgde ervoor dat de dames uit Cothen het visier niet erg scherp hadden. Afstandsschoten vlogen tegen de muur, en daar waar we normaal gesproken scherp zijn in de afronding, ontbrak dit in het eerste kwart. Dit resulteerde in een achterstand van 8-2. Na spoedoverleg met Westsite en de scheidsrechters werd besloten met een echte bal te gaan spelen. Dit bracht een kleine verbetering in het spel van Fortissimo. De scores vielen nu om en om. Ruststand 13-8 in het voordeel van Westsite.

In de rust hebben we alle zaken weer doorgenomen en begonnen we met “frisse” moed aan de 2 laatste kwarten van de wedstrijd. Ook dit was weer een gelijk opgaande strijd. Waarin beide teams makkelijk het net wisten te vinden (stand na 3 kwarten: 19-13). In het laatste kwart werd al snel duidelijk dat de hitte en het tempo van de wedstrijd zijn tol begon te eisen. De meiden uit Cothen gaven zich echter niet gewonnen en door mooie combinaties werd de schade beperkt gehouden. Eindstand 25-19.
Zoals bij elke wedstrijd geeft dit weer een aantal verbeterpunten waar we aan moeten werken.

Aankomend weekend speelt de ploeg uit Cothen op zaterdag tegen Don Bosco uit Gent/België om 20:00 uur en op zondag een trial tegen Don Bosco en Westlandia (aanvang 12:30 uur). Coach Ruder hoopt dan weer gebruik te kunnen maken van de geblesseerden Celine Vermaak en Myrthe Mocking, zodat hij met een fitte ploeg naar het begin van de competitie kan werken.