Donderdag de 2e wedstrijd van de nacompetitie. Thuis tegen VZV. Na een heel slechte eerste wedstrijd tegen Foreholte was het de vraag of de dames het roer om konden gooien. Ook deze wedstrijd was Myrthe niet inzetbaar vanwege een schouderblessure. Dat VZV een sterke ploeg is en misschien wel de favoriet van de nacompetitie is bekend. Door veel publiek en veel kabaal werd VZV aangemoedigd. Maar gelukkig lieten de Fortissimo dames zich niet imponeren. Ze speelden een goeie wedstrijd. Strijdlustig en geconcentreerd. VZV kwam wel op voorsprong maar Fortissimo wist steeds weer aan te haken. De rust ging in met 13-13.

De vraag was of Fortissimo het nog een helft kon volhouden. In het begin van de 2e helft ging het echter een stuk minder. Foute afspeelballen en te snelle schoten op het doel gaven VZV de kans om flink uit te lopen. Het werd zelfs na 7 minuten 14-20 voor VZV. Maar toen herpakte Fortissimo zich. Met mooie aanvallen kwamen ze weer op gelijke hoogte. Demi van de Bildt speelde een goeie wedstrijd. Zij had ook nog eens de taak om de plek van Myrthe in te nemen op de cirkel. Bovendien wist ze een paar keer Amy vrij te spelen die ook deze wedstrijd weer vaak mandekking kreeg.
DS1_VZV_nacomp

Het werd een mooie en zeer spannende wedstrijd. Uiteindelijk wist VZV de winst te pakken, hoewel Fortissimo ook nog heeft voorgestaan, al was het maar 1 doelpunt. In de laatste 5 minuten maakte Fortissimo een paar dure foutjes, waardoor de einduitslag 26-29 werd. Een opluchting voor VZV. Die hadden zeker niet verwacht zoveel weerstand van Fortissimo te ondervinden.

Doelpuntenmakers Amy Oostveen 9, Dione Housheer 6, Demi van de Bildt en Vivianne Hofman 4, Roos Steur 2 en Ratna Mellema 1. Komende zondag de wedstrijd tegen DSVD om 14.00 uur in sporthal de Rijnsloot.