Na een uitstekende eerste helft veldseizoen van de Dames-A met louter overwinningen én dus een stevige eerste plaats op de ranglijst, maakte het team als Dames 2-team een turbulent zaalseizoen in de hoofdklasse mee. Het waren veelal zware wedstrijden waarin de nederlagen elkaar opvolgden, maar ondanks dat heeft het team toch ook veel geleerd en veel ervaring opgedaan. Zeker de tweede helft van dit zaalseizoen heeft het geregeld hele goede resultaten neergezet met geregeld jammer genoeg nipte verliezen én zelfs een overwinning!

Dit alles is voor de meiden een grote drive om het succes van de eerste helft veld voort te zetten. Zaterdagavond was daarvoor de aftrap, deze keer nog in de zaal, in Volendam. De meiden waren gedreven en het resultaat daarvan was al na tien minuten goed te zien; er werd ontspannen maar wel geconcentreerd en met tempo gespeeld. KRAS had grote moeite met het maken van keuzes bij het verdedigen; door goed druk te zetten en het baltempo hoog te houden vielen er gaten in de Volendamse verdediging waar schutter Maaike en cirkelspeelster Jamy dankbaar gebruik van maakten.

Toch lukte het de dames van KRAS om redelijk bij te blijven (6-10) en voor Fortissimo kwam ook het besef dat zij verdedigend scherper en feller moesten worden. De punten werden op de spreekwoordelijke ‘i’ gezet en naar de rust toe wist KRAS nog maar enkele keren te scoren, terwijl de Cothense dames hun score nog even flink uitbreidde met een aantal mooie doelpunten door o.a. hoekspeelsters Amber en Iris. Ruststand was 10-21.

In de tweede helft denderde Fortissimo door; er werden wederom strakke breaks door keepster Yfetta aangegooid die benut werden en een iet wat fellere verdediging bij KRAS leverde Fortissimo meerdere malen een strafworp op. De dreiging van opbouwster Sanne kwam meerdere malen als gevaarlijk over; zij kreeg de volledige aandacht van de Volendamse verdedigers waardoor deze bij cirkelspeelster Lara geheel niet meer aanwezig was en zij zich vrijuit kon richten op het doel.

Inmiddels hadden ook Sophie en Manon zich gemeld om te delen in het doelpuntenfestijn en was Fortissimo uitgelopen naar 12-29. Echter de laatste minuten van de wedstrijd was de scherpte er, door de ruime voorsprong, even af bij de Cothense dames en kreeg KRAS nog een aantal keren de kans doel te treffen waardoor de stand uiteindelijk uitkwam op 18-39.

Aan de stand in de poule is kwa nummer 1 niets veranderd; de dames staan met 14 punten uit 7 wedstrijden stevig bovenaan. De nummers twee en drie volgen op 10 punten uit 7.

Aankomende zondag 10 april staat de thuiswedstrijd tegen Legmeervogels op het programma. De aftrap is om 13.30 uur.