De eerste van de 6 wedstrijden in de nacompetitie is door de dames verloren met 34-22, uit tegen Foreholte. Myrthe Mocking hoopte weer te kunnen spelen na een schouderblessure maar moest toch afhaken en Heddy van Woudenberg kampte met een kuitblessure. De toch al smalle selectie van Fortissimo werd hierdoor nog verder uitgedund.

Foreholte begon voortvarend aan de wedstrijd. Zette onmiddellijk de 2 schutters van Fortissimo, Amy Oostveen en Dione Housheer vast. Daar heeft Fortissimo moeite mee, al veel wedstrijden op rij. En met het ontbreken van de ervaren Myrthe Mocking op de cirkel werd het nog eens extra moeilijk. Na 15 minuten in de eerste helft keek Fortissimo al tegen een achterstand aan van 11-3. En deze achterstand was niet meer goed te maken. De rust ging in met 17-9.

Foreholte_Fortisssimo_nacompetitie

Foto HV Foreholte

De tweede helft hetzelfde beeld. Toen Vivianne Hofman ook nog een rode kaart moest incasseren vanwege een flinke duw in de verdediging, was het gedaan met Fortissimo. Uitspelen en hopen dat de volgende wedstrijd, thuis tegen VZV, het team weer van blessures is verlost.
De wedstrijd wordt a.s. donderdag 7 april gespeeld in sporthal de Rijnsloot, aanvang 20.30 uur.

Hoewel Amy en Dione nagenoeg de hele wedstrijd mandekking kregen, wisten ze toch beide 7x te scoren. Overige doelpunten: Roos Steur 3, Demi van de Bildt en Vivianne Hofman 2, Ratna Mellema 1.